بهدنبال شکایت مردم از قیمتگذاری انحصاری شرکتهای تاکسی اینترنتی بهویژه اسنپ، شورای رقابت به موضوع وجود انحصار در این بازار ورود کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، شورای رقابت بر اساس مفاد ماده ۶۲ فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، برای بررسی رویه ضدرقابتی و سوء […]
بهدنبال شکایت مردم از قیمتگذاری انحصاری شرکتهای تاکسی اینترنتی بهویژه اسنپ، شورای رقابت به موضوع وجود انحصار در این بازار ورود کرد.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از ایرنا، شورای رقابت بر اساس مفاد ماده ۶۲ فصل نهم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، برای بررسی رویه ضدرقابتی و سوء استفاده از انحصار، به حوزه بازار تاکسیهای اینترنتی ورود کرد.
در همین زمینه، «محمود دودانگه» نائب رییس شورای رقابت در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با عنایت به اینکه در بازار تاکسیهای اینترنتی، بازیگران کمی در بازار حضور دارند و سهم بازاری عمده در اختیار دو بازیگر اصلی است، این موضوع میتواند مصداق بازار انحصاری باشد و شورای رقابت به آن ورود کند.
وی بیانداشت: موضوع دیگر مطروحه، درخواست شرکت فرابورس از شورای رقابت برای بررسی وضعیت انحصار یکی از تاکسیهای اینترنتی دارای سهم عمده بازار است. پیرو ضوابط بورس ایران و تصمیمات هیات مدیره آن، شرکتهای استارتاپی برای ورود به بورس/ فرابورس، باید از منظر انحصاری بررسی شوند.
دودانگه خاطرنشانکرد: بر همین اساس شرکت فرابورس طی مکاتبهای، از شورای رقابت خواست وضعیت انحصار این تاکسی اینترنتی را با توجه به قوانین مرتبط با فصل نهم اصل ۴۴ قانونی اساسی تحت عنوان تسهیل رقابت و منع انحصار، بررسی و اعلام کند.
Friday, 15 November , 2024