فرصت اصفهان در جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر نشان داد که دیگر نباید به نام و اسامی توجه کرد و این امکان ایجاد شده که نویسندگان کمتر آشنا اکنون می‌توانند فیلم‌های قابل‌تعمق و درخشان بسازند و توانایی جذب تماشاگر را داشته باشند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ هم‌زمان با آغاز چهل و دومین […]

جشنواره فیلم فجر نشان داد که دیگر نباید به نام و اسامی توجه کرد و این امکان ایجاد شده که نویسندگان کمتر آشنا اکنون می‌توانند فیلم‌های قابل‌تعمق و درخشان بسازند و توانایی جذب تماشاگر را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران؛ هم‌زمان با آغاز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر باهدف توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در پهنه جغرافیای اصفهان، فرصت مناسبی ایجاد شده است که در شهرستان‌ها هم این فیلم‌ها اکران شود و افراد صاحب‌نظر، منتقدین، پیش‌کسوتان و تماشاگران از این رویداد بزرگ بی‌نصیب نمانند.

استان اصفهان می‌تواند از دستاوردهای جشنواره پلی به‌سوی تعالی و درخشش با وجود هنرمندان و صاحب‌نظران خود که همیشه زبانزد کشور بوده استفاده کافی را ببرد تا در جشنواره‌های آتی با ارائه اثر متناسب بافرهنگ و هنر اصفهان در جشنواره جایی برای خود داشته باشد که نقش منتقدین اصفهانی هم می‌توانند با بررسی و نقد ارزیابی سنجیده نقاط کمی و کیفی جشنواره و فیلم‌های عرصه شده در جشنواره در بوته نقد قرار دهند که از قلم وزین منتقدین اصفهانی در کشور بی‌بهره نمانند.

جشنواره فیلم فجر نشان داد که دیگر نباید به نام و اسامی توجه کرد و این امکان ایجاد شده که نویسندگان کمتر آشنا اکنون می‌توانند فیلم‌های قابل‌تعمق و درخشان بسازند و توانایی جذب تماشاگر را داشته باشند و تماشاگران که با ادراک و نگاه تحسین‌برانگیز فیلم‌ها را در همه ابعاد مورد بررسی قرار دهند.

این مهم در اصفهان با وجود نویسندگان با ارائه داستان خوب و قوی و بازیگران با نقش‌آفرینی حرفه‌ای و کارگردان‌های با تکنیک و خلاق تأثیر بالقوه‌ای بر جشنواره فیلم فجر بگذارند و ما تنها یک نظاره‌گر صرف نباشیم و با آثار در جشنواره نقش بسزایی داشته باشیم.

اصفهان با وجود مراکز فرهنگی و هنری و مؤسسات خصوصی می‌تواند با ایجاد زیرساخت‌های مانند کارگاه‌های تخصصی و استعدادیابی و استفاده از پتانسیل‌های اساتید داخلی و کشوری و دوره‌ای تخصصی آموزش نقد فیلم راه را برای هنرمندان هموار کند و درخشش این هنر هفتم در اصفهان تداوم بیشتری پیدا کند که دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر برای تحقق این برنامه رویداد استعدادیابی بازیگری باهدف شناسایی و ساماندهی استعدادهای برتر بازیگری است و شناسایی کمیته پیش‌کسوتان برای شناسایی سینماگران پیش‌کسوت استان و دعوت از آنها برای تماشای فیلم است که این ابتکار می‌تواند توانمندی هنرمندان را در عرصه‌های مختلف هنر هفتم در اصفهان نشان دهد.