اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در دیدار با نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج با اشاره به وظایف متعدد و سنگین این سازمان در حوزه های مختلف بیان داشت : معاون هماهنگی برنامه و بودجه ، توسعه مدیریت و منابع انسانی ، آمار و اطلاعات ، فنی و اجرایی و توسعه و برنامه ریزی و نظام فنی و اجرایی از جمله معاونت های این سازمان در سطح استان ها است که در سطح کشوری وظایف توسط آن ها یک سازمان اجرایی مجزاء انجام می شود و خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بهره گیری از کارکنان مجرب ، متخصص و پاکدست خود تا کنون توانسته است در این امر خطیر به نحو احسن ایفای نقش نماید .

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی از ارکان مهم توسعه استان در ابعاد مختلف است

اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به همراه معاونین این سازمان با حاج ماموستا فایق رستمی دیدار کرد. نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج گفت : منابع آب ، خاک ، معادن، مرز، گردشگری، کشاورزی و… از موهبت های خدادای است. که استان از آن ها بهره مند است. و امید است مسئولان و دولتمردان با بهره گیری از ظرفیت ها در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان همت کنند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان یکی از ارکان مهم توسعه استان در ابعاد مختلف است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی. استان کردستان در دیدار با نماینده استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری به وظایف متعدد و سنگین این سازمان اشاره کرد. و گفت: معاون هماهنگی برنامه و بودجه ، توسعه مدیریت و منابع انسانی ، آمار و اطلاعات. فنی و اجرایی و توسعه و برنامه ریزی و نظام فنی. و اجرایی از جمله معاونت های این سازمان در سطح استان ها است. که در سطح کشوری وظایف توسط آن ها یک سازمان اجرایی مجزاء انجام می شود. و خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بهره گیری از کارکنان مجرب ، متخصص و پاکدست خود تا کنون توانسته است. در این امر خطیر به نحو احسن ایفای نقش نماید .

اعتبار تخصیصی استان کردستان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از تخصیص ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی در سال گذشته خبر داد. و افزود : خوشبختانه در سال گذشته استان توانست با پیگیری های صورت گرفته. بیش از ۹۰ درصد از اعتبار تخصیصی استان را به صورت نقد دریافت نماید که همین موضوع موجب بر طرف نمودن. بخشی از مشکلات اعتباری در سطح استان شد .
وی با اشاره به برنامه های این سازمان در سال جاری نیز بیان داشت: برگزاری کمیته های. برنامه ریزی و توسعه شهرستانی با حضور و نظارت رئیس و کارشناسان. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان. در موعد مقرر و به صورت کارشناسی شده. می تواند در استفاده بهینه از منابع مالی و هدایت اعتبارات به سمت اولویت های اساسی و زیرساختی استان نقش مهمی را ایفاء نماید .
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت. فیزیکی بالای ۷۰ درصد را از دیگر برنامه های این سازمان در سالجاری برشمرد و اظهار داشت : امیدواریم با همکاری. کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط تا پایان سالجاری شاهد. افتتاح و بهره برداری از بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام ضروری و زیرساختی استان که پیشرفت فیزیکی بالایی را دارند باشیم .

ضرورت آینده نگری و آینده پژوهی

در ادامه حاج ماموستا فایق رستمی نماینده مردم شریف استان کردستان. در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر سنندج نیز در سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه سازمان مدیریت. و برنامه ریزی استان در نظارت. آینده نگری و آینده پژوهی استان. در جهت ترسیم سند توسعه و اجرای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان. به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه در استان می تواند. نقش مهم و بسزایی را در ساماندهی ، نظارت و شتاب توسعه استان داشته باشد. که در این بین رسیدگی به بسیاری از مشکلات مردم اعم از بیکاری ، محرومیت و نگاه عدالت محورانه. به کلیه استان از جمله وظایف مهم این سازمان در سطح استان است .
نماینده مردم شریف استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری. عدم نظارت کافی بر فعالیت دستگاه های اجرایی را یکی از آفت های مدیریت در استان برشمرد. و گفت : خوشبختانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این مدت کوتاه توانسته است. با ایجاد همگرایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن بخش های. مختلف دولت ریل گذاری صحیحی را در جهت توسعه استان داشته باشد.
در پایان امام جمعه شهر سنندج آینده نگری و آینده پژوهی را از مولفه های پیشرفت هر کشور دانست. و اظهارداشت : سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به عنوان یک سازمان و نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز در استان. با برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت خود می تواند. نقش ویژه خود در توسعه استان را به خوبی ایفاء نماید .