قهرمان وزنه‌برداری آسیا گفت: رقابت در یک وزن بالاتر در قهرمانی آسیا برایم جذاب بود و می خواستم بدنم را به چالش بکشم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، رسول معتمدی در گفت و گو با ایسنا در مورد حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین و اینکه در یک وزن […]

قهرمان وزنه‌برداری آسیا گفت: رقابت در یک وزن بالاتر در قهرمانی آسیا برایم جذاب بود و می خواستم بدنم را به چالش بکشم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، رسول معتمدی در گفت و گو با ایسنا در مورد حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین و اینکه در یک وزن بالاتر یعنی ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زد، بیان کرد: تصمیمی بود که به همراه مجموعه فدراسیون و کادرفنی گرفته شد و برای اینکه نیاز به کم کردن وزن نباشد و ریکاوری کامل کنم، در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرکت کردم. به قهرمانی آسیا به حالت مسابقه نگاه نکردم و برای من مانند این بود که اردوی چند روزه در بحرین داشتیم و تمرین سنگین انجام دادیم. خدا را شکر که توانستم سه مدال طلا کسب کنم. این دومین مسابقه بین المللی من بود که توانستم سه مدال طلا را با هم بگیرم

  • رقابت در یک وزن بالاتر برایم جذاب بود
    معتمدی در پاسخ به این پرسش که از ابتدا تصور می کرد در یک وزن بالاتر قهرمانی آسیا شود؟ تصریح کرد:وزنه زدن در یک وزن بالاتر مانند یک هندوانه در بسته است و رقابت کردن خیلی کار سخت و دشواری است. خدا کمک کرد و با دعای مردم ایران توانستم در یک وزن بالاتر طلا بگیرم و این مسئله انگیزه زیادی به من داد. برای خودم نیز جذاب بود که در یک وزن بالاتر رقابت کنم و بدنم را به چالش بکشم و ببینم درکجای مسیر ایستاده ام. من در قهرمانی جهان رقیبانی از قطر و بحرین دارم که در این قهرمانی آسیا آنها را محک زدم و برای مسابقه بعدی مورد آنالیز قرار دادم.
  • می‌توانستم بیشتر از ۲۱۷ کیلوگرم هم وزنه بزنم
    قهرمان جهان و آسیا در مورد اینکه در دوضرب ۲۱۷ کیلوگرم وزنه زد و از انجام حرکت سوم هم انصراف داد، تاکید کرد: در یک ضرب سنگین کار کردم و ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کردم که تاکنون در هیچ مسابقه بین المللی نتوانسته بودم وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کنم و وزنه با ارزشی بود. قطعا جا داشت در دوضرب هم بیشتر از ۲۱۷ کیلوگرم وزنه بزنم چون تفاوت بین ۲۱۵ و ۲۱۷ کیلوگرم تنها دو کیلوگرم است و چیز خاصی نیست. از دید خودم انگار ۲۱۷ کیلوگرم حرکت اولم بود. من در دوضرب می‌توانستم وزنه بیشتری را مهار کنم و نگاهم به این بود که بهترین وزنه بردار مسابقات شوم. اگر وزنه ببین ۲۲۵ تا ۲۳۰ کیلوگرم را مهار می کردم، بهترین وزنه بردار مسابقات می شدم اما به صلاحدید کادرفنی و بقیه دوستان چون مدال طلای من مسجل شده بود، از ادامه رقابت انصراف دادم. ان‌شاءالله یک رقابت خوب در مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا داشته باشم.
  • تلاش می‌کنم از عنوان قهرمانی‌ام در جهان دفاع کنم
    وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مورد افزایش رکوردی که برای مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا باید داشته باشد، گفت: اردوهای تیم ملی برای قهرمانی جهان از اول آبان آغاز می شود و امیدوارم حضور پر قدرتی در قهرمانی جهان داشته باشم و باید رکورد مجموع خوبی را برای گزینشی المپیک ثبت کنم تا خیالم راحت شود. تلاش می‌کنم از عنوان قهرمانی خودم در جهان دفاع کنم. می‌جنگم و کم نخواهم گذاشت. با توجه به حریفانی که دارم باید تلاشم را بیشتر کنم. من به سطح و توانایی رسیده‌ام که می توانم شانه به شانه حریفانم جلو بروم. البته توانایی من بیشتر از این است و تلاش می‌کنم قهرمانی در این وزن به طور دائم برای ایران باشد.
    پر قدرت برای قهرمانی جهان آماده می‌شوم
    معتمدی در پاسخ به این پرسش که بازی های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشت و از لحاظ جسمی و ذهنی چگونه برای قهرمانی جهان آماده می شود؟ تصریح کرد: فکر نمی کردم بازی های کشورهای اسلامی در این سطح باشد که حتی در آن بیشتر از قهرمانی جهان وزنه زده شود اما در قهرمانی آسیا ذهن و تمرکزم بر روی قهرمانی جهان بود و از حرکت دوم ضرب هم به همین دلیل انصراف دادم. حتی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرکت کردم تا فرصت ریکاوری داشته باشم. اولویت را قهرمانی جهان گذاشته‌ام و پر قدرت برای قهرمانی جهان آماده می‌شوم.
    *با صلابت‌تر وزنه می‌زنم
    وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران در پاسخ به این پرسش که قهرمانی آسیا بحرین چهارمین رقابت بین‌المللی او در رده بزرگسالان محسوب می‌شود و استرسش دیگر کم شده است؟ تاکید کرد: برای قهرمان بزرگسالان جهان ازبکستان که سال گذشته برگزار شد، استرس بسیار زیادی داشتم به گونه ای که قبل و بعد از وزن کشی نمی توانستم خودم را کنترل کنم اما هر چه مسابقه به مسابقه جلوتر رفتم، بهتر شدم. در قهرمانی آسیا بحرین که برای انجام حرکت اول یک ضرب روی تخته رفتم به نظر خودم با صلابت تر وزنه زدم و می‌دانستم الان دارم چه کاری انجام می‌دهم.
    او در پایان گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم. ما هر تلاشی می‌کنیم صرفا برای خوشحالی مردم است و امیدوارم لبخند روی لبان مردم بیاید. امیدوارم مردم ایران سختی نکشند و بهترین‌ها نصیبشان شود