ساخت سالانه ۴ هزار مسکن روستایی در کردستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از احداث سالانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سعید رسولی ظهر امروز یکشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که با سالگرد تاسیس این […]

ساخت سالانه ۴ هزار مسکن روستایی در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از احداث سالانه ۴ هزار واحد مسکن روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سعید رسولی ظهر امروز یکشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه که با سالگرد تاسیس این نهاد انقلابی مصادف بود، به فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی این نهاد تامین مسکن محرومین است که خدمات قابل توجهی در این راستا انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی این نهاد  احداث سالیانه چهار هزار واحد مسکونی است گفت: امسال نیز نوسازی و  مقاوم‌ سازی چهار هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد و بنا داریم که در سال ۱۴۱۰ در کل کشور و استان کردستان جشن پایان مقاوم‌ سازی مسکن‌ روستایی گرفته شود.

رسولی به چالش‌های پیش روی این بنیاد اشاره و عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تاخیر در ابلاغ  اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله با کارمزد پنج درصد مسکن روستایی به بانک‌های عامل با چالش مواجه شدیم که خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر از سهمیه مد نظر  تا به امروز سه‌ هزار و ۳۵۱ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.
  
وی ضمن درخواست از بانک‌های عامل جهت همکاری بیشتر و تسریع روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان، اذعان کرد: امسال تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: در بخش مسکن روستایی از سال ۸۴ تاکنون ۵۳ هزار و ۹۶۰ واحد نوسازی و مقاوم سازی شده‌ است که ۴۶ درصد مسکن روستایی را شامل می‌شود.

رسولی با بیان اینکه در راستای تامین مسکن محرومین تفاهم‌ نامه‌هایی با ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی و بهزیستی منعقد شده است، افزود: در سال گذشته نیز تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفین برای احداث یک‌ هزار واحد مسکن محرومین به امضا رسید که تاکنون ۳۵۰ واحد شناسایی و به بانکهای عامل معرفی شده‌اند.

وی در ادامه به وعده رئیس جمهور برای احداث یک میلیون مسکن در سال اشاره کرد و گفت: در  استان کردستان نیز امر نهضت ملی در دستور کار قرار گرفت و ۱۵۰ واحد مسکن ملی به اتمام رسیده است که در هفته آینده در شهرستان قروه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اذعان داشت: در استان کردستان سه‌هزار و ۴۰۵ نفر متقاضی مسکن ملی روستایی وجود دارد که تاکنون برای ۲ هزار و ۹۲ نفر زمین تامین شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

اجرای طرح هادی در ۵۶۴ روستای کردستان

رسولی اجرای طرح‌ هادی روستایی را یکی دیگر از دغدغه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: در این راستا تاکنون در ۵۶۴ روستای استان این طرح اجرا شده اما متاسفانه نسبت به میانگین کشور عقب هستیم و تمام تلاش خود را برای پر کردن این خلا به کار می‌بریم.

وی در ادامه از کسب رتبه برتر کشوری استان کردستان در جذب قیر رایگان و آسفالت معابر روستایی خبر داد و گفت: طرح آسفالت معابر در ۳۰۳ روستای استان اجرا شده و امسال نیز ۱۲۷ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت: بازنگری طرح‌ هادی در ۱۷۹ روستا و همچنین مطالعات این طرح یک هزار و ۵۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کردستان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن در پایان سخنان خود به صدور سند مالکیت ۹۱ هزار و ۹۳۸ واحد مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: امسال نیز صدور ۲ هزار جلد سند مالکیت در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه در این بخش یک درصد از میانگین کشوری که ۶۲ درصد است بالاتر هستیم.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان