سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کمبود نیروی انسانی ارائه دهنده خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه امام (ره) و عدم هماهنگی در فرایند سوختگیری هواپیماها از علل اصلی تاخیرها است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سازمان هواپیمایی، «رضا صدیق نیا» ضمن اعلام پایش به […]

سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کمبود نیروی انسانی ارائه دهنده خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه امام (ره) و عدم هماهنگی در فرایند سوختگیری هواپیماها از علل اصلی تاخیرها است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از سازمان هواپیمایی، «رضا صدیق نیا» ضمن اعلام پایش به موقع و رفع مشکلات عملیات پروازی اربعین در کوتاهترین زمان در مرکز مدیریت و کنترل عملیات پروازهای اربعین (OCC) گفت: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته، عدم هماهنگی واحدهای ذیربط و شرکت‌های هواپیمایی در فرایند سوختگیری و محدودیت در تامین نیروهای انسانی ارائه دهنده خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها به ویژه فرودگاه امام (ره) از عمده‌ترین موانع و مشکلات ایجاد کننده تاخیرات پروازی در عملیات پروازی اربعین به شمار می‌رود.

وی افزود: با تدابیر و تمهیدات واحد occسازمان هواپیمایی کشوری و حضور نمایندگان تام الاختیار شرکت‌های هواپیمایی و تمامی نهادها و واحدهای ذیربط در امر پرواز از جمله شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هندلینگ، شرکت فرودگاهها، فرودگاه امام خمینی (ره) و سوختگیری، اطلاعات به موقع پایش و در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات با هماهنگی فرودگاه امام (ره) پیگیری و مرتفع شد.

صدیق نیا خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی پروازها و کمبودگیت خروج، حداقل دو گیت خروج و فعال شدن دو دستگاه جت وی در دستور کار مسئولان فرودگاه امام (ره) قرار گرفت که در روزهای آینده نقش به سزایی در کاهش تاخیرات پروازی ناشی از کمبود گیت خروجی در فرودگاه مذکور خواهد داشت.

سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاه ها شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همچنین کمبود نیروی شرکت هندلینگ کننده در فرودگاه امام (ره) نیز با توجه به حجم پروازی در این فرودگاه از نیروهای فرودگاه مهرآباد تامین شد.

وی گفت: مقرر شد برابر هماهنگی انجام شده با اداره کل سوختگیری یک دستگاه خودرو سوخت رسان پشتیبان به صورت دائم در رمپ ترمینال فرودگاه سلام مستقر شود.