منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، هزاران نفر در سودان علیه حکومت نظامی در این کشور تظاهرات کردند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در خارطوم، أم درمان، بحری، مدنی و عطبره به خیابان آمدند و علیه دولت نظامی در این کشور تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، معترضان با […]

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، هزاران نفر در سودان علیه حکومت نظامی در این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در خارطوم، أم درمان، بحری، مدنی و عطبره به خیابان آمدند و علیه دولت نظامی در این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان با سردادن شعارهایی علیه حکومت نظامی، خواستار به قدرت رسیدن دولتی غیرنظامی دموکراتیک در این کشور شدند.

این گزارش می‌افزاید، نیروهای امنیتی و نظامی در خارطوم پایتخت سودان مانع از حرکت معترضان به سمت قصر ریاست جمهوری در مرکز این شهر شدند و راه‌های منتهی به قصر ریاست جمهوری را بستند.

تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) تاکنون تقریبا هر روز برگزار می‌شود.

صبح روز ۲۵ اکتبر سال گذشته عبدالله حمدوک نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت و حمدوک روز بعد آزاد شد.

در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست وزیر سابق به دست آمده و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل خواهد داد.

گفته می‌شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کرده‌اند اما حمدوک در تاریخ ۲ ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.