رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای چندین طرح و برنامه شاخص در زمینه گردشگری در آینده خبر داد و گفت: دو برنامه نیمرخ و حومه‌گردی از سوی این مرکز برگزار و با استقبال قابل توجهی از سوی علاقمندان روبرو شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای چندین طرح و برنامه شاخص در زمینه گردشگری در آینده خبر داد و گفت: دو برنامه نیمرخ و حومه‌گردی از سوی این مرکز برگزار و با استقبال قابل توجهی از سوی علاقمندان روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علیرضا مساح با اعلام این خبر گفت: تولید محتوا، فیلم و کلیپ درباره اصفهان، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از فعالیت‌های شاخص اداره گردشگری است، چنانکه تولید و پخش ۱۰ کلیپ و ۱۵ موشن‌استوری به مناسبت هفته صنایع‌دستی از اقدامات این اداره بوده است.
او افزود: همچنین در حال حاضر چندین جلد کتاب درباره گردشگری در حال آماده‌سازی برای چاپ قرار دارد.
بازدید حدود ۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر از کریاس پل خواجو
او با اشاره به برگزاری برنامه «نیمرخ» با محوریت معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر شناخته شده در اصفهان، تأکید کرد: تاکنون دو رویداد از برنامه نیمرخ اجرا شده است که در برنامه اول «کریاس پل خواجو» مورد بازدید گردشگران قرار گرفت و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و گردشگران طی ۱۰ روز از این اثر ارزشمند بازدید کردند.
بازدید بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ گردشگر از کوشک باغ زرشک
او افزود: دومین برنامه نیمرخ نیز با محوریت کوشک باغ زرشک برگزار و با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد، به طوری که طی ۴۸ ساعت بلیط تمام سانس‌ها به فروش رسید و بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از گردشگران از این عمارت بازدید کردند.
او با اشاره به ضرورت پیشگیری از وارد آمدن آسیب به این بناهای تاریخی، تأکید کرد: تلاش کردیم تا با ایجاد محدودیت در تعداد افراد حاضر در هر سانس و قرار دادن انتظامات حین بازدید از ورود آسیب به آنها جلوگیری شود.
به گفته مساح، حومه‌گردی برنامه‌ دیگری بود که با هدف رونق گردشگری ارزان و باکیفیت برنامه‌ریزی و در آن از شهرهای پیربکران، خمینی‌شهر و نجف‌آباد بازدید شد و استقبال چشمگیری از آن صورت گرفت.
برگزاری برنامه «اصفهانگرد» در آینده نزدیک
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره دیگر برنامه‌های این اداره هم خبر داد: از جمله برنامه‌های پیش روی این اداره، اجرای برنامه «اصفهانگرد» است که پیش از همه‌گیری کرونا برگزار می‌شد و قصد داریم برگزاری آن را به زودی از سر بگیریم.
او افزود: چاپ مجموعه ۱۰ جلدی کتاب با موضوع اصفهان از دید سیاحان خارجی، تهیه مجموعه کتابی با عنوان «۵ برتر شهر اصفهان»، تولیدات تصویری، نمایشگاه گردشگری اصفهان، برنامه‌های ویژه به مناسبت روز جهانی گردشگری، برگزاری تور مکان‌رویدادهای گردشگری شهر اصفهان و مجموعه‌های بازدیدی و تولید محتوا از دیگر برنامه‌هایی است که به زودی برگزار خواهد شد.