رئیس اتاق تعاون استان اصفهان ازعملکرد کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره بی اعتنایی به بخش تعاون و اقتصاد مردمی انتقاد کرد.رئیس اتاق تعاون استان اصفهان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با انتقاد از مناظره های انتخاباتی برگزار شده کاندیدا های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه هیچ یک از […]

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان ازعملکرد کاندیداهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره بی اعتنایی به بخش تعاون و اقتصاد مردمی انتقاد کرد.
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با انتقاد از مناظره های انتخاباتی برگزار شده کاندیدا های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه هیچ یک از کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه ها و رئوس خود در مورد حمایت از بخش تعاون و تعاونی ها هیچ اظهارنظر و صحبتی مطرح نکرده اند ، این در حالی است که شعار امسال توسط مقام معظم رهبری(سال جهش تولید با مشارکت مردم) بر پایه توجه به شرکت های تعاونی استواراست . این مهم در حالی است که بخش تعاون یکی از ۳ رکن اصلی اقتصاد کشور است .
حبیب الله بهرامی، با اشاره به اینکه کاندیداهای محترم ریاست جمهوری باید توجه داشته باشند که یکی از راه های برون رفت از وضع موجود اقتصاد مردمی است افزود:اقتصاد مردمی با حضور مردم در قالب تعاونی ها محقق میشود .
بهرامی ادامه داد: مسئله تعاون به قدری درجامعه دارای اهمیت است که در قرآن و روایات اسلامی مورد تاکید و توجه قراردارد ، لذا براساس قانون اساسی یک چهارم اقتصاد کشور برپایه تعاون پیش بینی شده است .
وی با اشاره به اینکه برای غلبه بر تحریم ها باید به اقتصاد مردمی تکیه کنیم افزود: برای تحقق این مسئله رئیس جمهورنقش تعیین کننده دارد ؛ولی با توجه به غفلت هایی که کاندیداهای دوره چهاردهم ریاست جمهوری به این مسئله دارند خلاف انتظاراست.
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان، براساس اصل ۴۴ قانون اساسی سهم تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد است که باید هرچه سریعتراین هدف محقق شود افزود:اتاق تعاون ایران این آمادگی را دارد که برای این موضوع وارد میدان شود و اگررئیس جمهور آینده کشوربه مسئله تعاونی ها اعتقاد راسخ پیدا کند این همکاری درراستای توسعه اقتصادی کشور موثر خواهد.
وی بیان داشت: بخش مهمی ازرای دهندگان درانتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ازتعاونگران هستند که هریک دربخش ها و شاخه های مختلفی مشغول به کار هستند، البته همه تعاونگران انتظار دارند که رئیس جمهور آینده در بخش اشتغال،مسکن و غیره فعالیت نماید.
بهرامی درپاسخ به این پرسش که عملکردرئیس جمهورشهید آیت الله دکتررئیسی برای کمک به بخش تعاون دردولت سیزدهم چگونه بوده است افزود: با تلاش های شهید جمهور خوشبختانه دردولت سیزدهم سند توسعه بخش تعاون به تصویب هیات دولت رسید و این بزرگترین یادگاری ازایشان در راستای خدمت در بخش تعاون و کمک به مردم بود.
وی توضیح داد: در این زمینه باید توجه داشت که با تصویب این سند ۱۴ بخش برای توسعه تعاون دارای وظیفه هستند و سند توسعه بخش تعاون اصلاح گردید.
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان،بیان داشت:در همه دستگاه ها یکی از معاونین مسئول مستقیم دربخش تعاون است که وظیفه پاسخگویی در این زمینه را برعهده دارد ، برای حل مشکلات مردم بهترین راهکاری که از طریق بخش تعاون می توان به آن توجه داشت ساخت مسکن است که به شکل تعاونی با قیمت تمام شده عادلانه تحویل مشتری میشود.
بهرامی تصریح کرد: مسکن پیشران جهش تولید است و تعاونی های مسکن می‌توانند ایفای نقش کرده و با یک حرکت منسجم اقشار مختلف را صاحب منزل نمایند چون تعاونی های مسکن اولا به قیمت تمام شده از متقاضیان پول دریافت می کنند و دوماً بصورت تدریجی هزینه‌های انجام شده رااخذ می‌نمایند.