وج نفاق این بار خانواده های شهدا و آرمان هایی را هدف قرار داده است که بی توجهی به آن می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد. ماجرا از آن جایی شروع شده است که عده ای در فضای مجازی با تحریک خانواده های شهدا از آنان خواسته اند تا برای دریافت غرامت […]

وج نفاق این بار خانواده های شهدا و آرمان هایی را هدف قرار داده است که بی توجهی به آن می تواند آسیب های جدی به همراه داشته باشد. ماجرا از آن جایی شروع شده است که عده ای در فضای مجازی با تحریک خانواده های شهدا از آنان خواسته اند تا برای دریافت غرامت از کشور عراق در مقابل بنیاد شهید تجمع اعتراض آمیز ترتیب دهند.

◇ این موضوع در حالی اتفاق می افتد که وحدت ایران و عراق در سال های پس از سقوط صدام باعث افزایش ضریب نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه شده و از رسیدن امریکا به اهداف امپریالیستی خود جلوگیری نموده است. یکی از محورهای این اتحاد پیاده روی اربعین بر حول محور امام حسین(ع) و مسئله امامت است که توانسته پیوند مستحکمی بین مردم دو کشور ایجاد نماید. این دقیقا همان چیزی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ آن از جان خود گذشتند.

◇ همکاری ایران و عراق برای شکست داعش، تاسیس حشدالشعبی و حذف روادید برای تردد شهروندان و حضور مرجعیت شیعی دو کشور در کنار مردم ازدیگر اتفاقاتی است که طی سال های اخیر و در جهت تقویت روابط رخ داده است.
حال عده ای با اهداف خاص قصد دارند این دستاورد عظیم انقلاب اسلامی را پایمال کرده و با بیان مسائل احساسی و تحریک آمیز، خانواده های شهدا را در مقابل نظام قرار دهند. حیله ای که مثل روز روشن است با مخالفت سرسخت خانواده های شهدا روبرو خواهد شد.
شاید بتوان این اقدام را هم ردیف با حمله به سفارت عربستان دانست. آن هم در شرایطی که دولت سیزدهم تلاش دارد روابط خود با کشورهای منطقه بخصوص عراق را در بهترین حالت ممکن نگه دارد.

◇ آنچه که لازم است خانواده های معزز شهدا و جامعه ایثارگری نسبت به آن آگاهی کامل داشته باشند هوشیاری و شناخت دشمن است که گاه در لباس دوست وارد می شود و گاه به تحریک احساسات پاک مردم ایران می پردازد.