کسب رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز سال ٢٠٢۵ دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در جدیدترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز در سال ٢٠٢۵ موفق به کسب رتبه ٨٠٠_۶٠١ شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر یدالله زارع زاده ضمن اعلام […]

کسب رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز سال ٢٠٢۵

دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در جدیدترین نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهان تایمز در سال ٢٠٢۵ موفق به کسب رتبه ٨٠٠_۶٠١ شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر یدالله زارع زاده ضمن اعلام این خبر و تبریک به جامعه دانشگاهی بیان کرد: این رتبه بندی بر اساس ١٨ شاخص عملکردی در حوزه های آموزش، محیط پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و ارتباط با صنعت دانشگاه های جهان را مورد ارزیابی قرار می دهد .
مدیر امور بین الملل دانشگاه اعلام نمود که رتبه بندی دانشگاهی تایمز یکی از جامع ترین و شناخته شده ترین نظام های ارزیابی دانشگاهی است لذا، سالانه شاهد رشد تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این رتبه بندی هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت که از میان بیش از بیست و نه هزار دانشگاه ثبت شده در جهان تعداد ٢٠٩٢ دانشگاه از ١١۵ کشور جهان در ارزیابی سال ٢٠٢۵ وارد شدند و از این تعداد ٨۴ دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی قرار گرفتند.

زارع زاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کسب رتبه ٨٠٠_۶٠١ جهانی و پنجم کشوری در زمره دانشگاه های برتر جهان قرار می گیرد.
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت دانشگاه های آکسفورد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد به ترتیب رتبه های اول تا سوم جهانی را کسب نمودند. دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران نیز در رده برترین دانشگاه های ایرانی قرار می گیرند.
مدیر امور بین الملل دانشگاه ضمن تبریک این موفقیت اظهار داشت که درخشش دانشگاه در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی مرهون تلاش‌های بی‌دریغ جامعه دانشگاهی علوم پزشکی کردستان است. زارع زاده با اشاره به ثبت نام بیش از دویست نفر از داوطلبان غیر ایرانی برای سال تحصیلی جاری و استقبال بسیار خوب داوطلبان خارجی از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سنوات گذشته این امر را وابسته به رتبه علمی جهانی دانشگاه و برنامه ریزی برای بین المللی سازی دانشگاه ارزیابی کرد.