خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید بر سر در ابتدای ورود به شهر گل محمدی کاشان با حضور در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان مزار شهدا را با نثار شاخه‌های گل و گلاب ناب کاشان غبارروبی و عطر افشانی کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،خدام حرم رضوی با حضور بر […]

خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید بر سر در ابتدای ورود به شهر گل محمدی کاشان با حضور در گلزار شهدای دارالسلام گلابچی کاشان مزار شهدا را با نثار شاخه‌های گل و گلاب ناب کاشان غبارروبی و عطر افشانی کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،خدام حرم رضوی با حضور بر سر مزار برادران شهید بارفروش تنها خانواده چهار شهیده استان اصفهان در کاشان ضمن قرائت زیارتنامه و ادای احترام به این جاویدمردان همیشه تاریخ با آرمانهای شهیدان انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق و بیعت کردند.
خدام حرم رضوی با حضور بر سر مزار شهیدان سید ثارالله موسوی شهید مدافع وطن(حادثه تروریستی زاهدان)، یک شهید گمنام دارای کرامت، شهید مدافع سلامت دکتر مجید فرهاد، قطعه شهدای مدافع حرم و قبور شهدای جاویدالاثر مدافع حرم نیز که هنوز پیکرهای مطهرشان به وطن برنگشته است به مقام شامخ و معنوی شهدا توسل و با استمداد از محضر عرشی و مقدس و مطهر این شفیعان خدا برای همه مردم ایران طلب خیر و برکت، عزت و رحمت و سعادت سلامت کردند.
خدام حرم رضوی در قطعه شهدای کاشان‌ همچنین از محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست کاشان که به مناسبت هفته محیط زیست برای تجدید میثاق با شهیدان و آیین غبارروبی‌ و عطرافشانی به دارالسلام کاشان آمده بودند با اهدای نشان‌های متبرک به نام امام رضا (ع)، گلاب، نبات و نمک متبرک آستان قدس رضوی نیز از تلاش‌های گمنام و ثمر بخش آنها در حفظ محیط زیست تجلیل کردند.
کاروان زیر سایه خورشید پس از آیین غبارروبی‌ و عطرافشانی مزار شهدا با حضور در یک مرکز آموزشی توان‌بخشی طیف اختلالات اوتیسم سرای امید تحت پوشش موسسه خیریه اوتیسم کاشان با اهدای تبرکات رضوی از مدیر و‌ مربیان مرکز دلجویی و تقدیر کردند.
۲۵ کودک اوتیسم زیر ۱۵ سال در حال آموزش و ۸۰ نفر تحت پوشش این مرکز هستند.
حضور در یک جلسه فرهنگی مذهبی بانوان، دیدار با یک خانواده شهید، عیادت از یک کودک بیمار، حضور در جشن مردمی منطقه لتحر در امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده هادی (ع) فین کاشان از دیگر برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهر گل و گلاب کاشان است.
محمود رحمانی خادم کشیک پنجم، سعید عسگرزاده خادم کشیک هفتم، نوعی دربان کشیک ششم مداح، مرتضی عباس نژاد روحانی و عسگری مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.
منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستاهای منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود روزهای ۱۶ تا ۲۲ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است.
دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و‌ درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید در ‌‌منطقه شمال استان اصفهان است.
خبرنگار: الهام خانی