مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش گفت: با ارائه تسهیلات جدید ، دانش آموزان محصل در رشته محیط بانی می توانند دوران سربازی خود را در محیط زیست سپری کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس، عباس بیات در آیین افتتاح رشته محیط […]

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش وپرورش گفت: با ارائه تسهیلات جدید ، دانش آموزان محصل در رشته محیط بانی می توانند دوران سربازی خود را در محیط زیست سپری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از صدا و سیما مرکز فارس، عباس بیات در آیین افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه دو شیراز گفت: شناخت خود و محیط زیست از عناصر مهم برنامه درسی رشته محیط بانی است.

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای وکاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از عناصر برنامه درسی در رشته محیط بانی این است که دانش آموز خود و محیط زیست پیرامونش را بشناسد و باخدا رابطه مناسبی برقرار کند.
بیات گفت: شما دانش آموزان دررشته خوب و تاثیر گذاری مشغول به تحصیل شده اید و اولین مدال شما، مدال ایثارگری است.

فارس استان پیشتاز با تاسیس رشته محیط بانی

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم گفت: محیط زیست مجموعه‌ای است که زیرساخت آن مردمی و می‌تواند در اذهان مردم تاثیرگذار بوده و در فرهنگ سازی بسیار موثر است.
محمد خلیل عسکری در آیین افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان کشاورزی ناحیه دو شیراز گفت: افتخار می‌کنیم اولین استانی هستیم که تاسیس رشته محیط بانی را کلید می‌زند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به دنبال این است که با دیگر ادارات ارتباط بگیرد و در توسعه متوازن رشته‌های مختلف ایجاد کند و امروز از این فرصت برای آموزش سواد و اخلاق محیط زیستی برای دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.

عسکری با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است گفت:با همکاری وزارت آموزش وپرورش هنرستان‌های دانش بنیان در فارس راه اندازی خواهد شد که در حال رایزنی برای راه اندازی ۵ هنرستان دانش بنیان با تدریس درس‌ها به صورت عملی به خصوص در حوزه کشاورزی هستیم.

آغاز فعالیت مدرسه محیط بانی با ۱۵ دانش آموز

مدیر کل محیط زیست استان فارس هم در این مراسم گفت: در زمان حاضر رشته تحصیلی محیط بانی با ۱۵ دانش آموز کار خود را آغاز خواهد کرد.

عطا پورشیرزاد گفت: کمبود محیط بان و تلاش برای پرورش محیط بانان حرفه‌ای سبب شد رشته محیط بانی در مدارس فارس راه اندازی شود.

وی گفت: قرار گرفتن مدرسه محیط بانی استان فارس در کنار پارک ملی بمو سبب شده این دانش آموزان کار محیط بانی را همراه با دروس علمی به صورت عملی هم فرا گیرند.