حجت‌الاسلام محسن مظاهری، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رد بیانیه منتشر شده در فضای مجازی که منتسب به ستاد امر به معروف استان اصفهان در خصوص ممنوعیت با کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان بود، گفت: در این خصوص بیانیه‌ای از سوی ستاد […]

دبیرستاد امر به معروف و‌نهی از منکر استان اصفهان در پاسخ به این سوال که موضع شما در مورد مباحث چند روز گذشته چیست، پاسخ داد: متأسفانه طی چند روز گذشته شاهد ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی بوده‌ایم که اقدام به فروش بلیت کنسرت جناب آقای علیرضا قربانی قبل از طی مراحل قانونی اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه کرده بودند که منجر به عدم اجرا در شب اول شد. 

وی ادامه داد: در این راستا مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد با انتشار متنی مبنی بر عذرخواهی از مردم شریف اصفهان به علت برگزار نشدن کنسرت به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در شب اول، مطلب مذکور را پذیرفت.

حجت‌الاسلام مظاهری در خصوص متنی که در فضای مجازی از سوی ستاد امر به معروف منتشر شده است، خاطر نشان کرد: این متن بیانیه‌ای از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نبوده و در اصل گفت‌وگوی یکی از مطالبه‌گران مردمی با بنده می‌باشد که در گروههای غیر رسمی انعکاس داده شد و یکی از خبرگزاری‌ها بدون رعایت اخلاق و عدم توجه به منبع به عنوان بیانیه ستاد منتشر کرده و نسبت به این کار ایشان اقدامات قانونی صورت گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه در گفتگوی مذکور هیچ‌گونه موضع‌گیری نسبت به برگزاری و یا عدم برگزاری اصل کنسرت انجام نشده و صرفاً به سؤالات طرح شده پاسخ داده شده، تصریح کرد: در مورد عدم دریافت مجوز تا آن لحظه اطلاع‌رسانی شد و در راستای پیگیری مطالبات مردمی خواستار اجرای قانونمند کنسرت‌ها با اخذ مجوزهای لازم و با رعایت اقتضائات شرعی و قانونی شدیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: لازم به ذکر است که از ابتدای سال تا کنون بیش یکصد کنسرت از دستگاه‌های ذی‌صلاح استان مجوز گرفته‌اند و مشکلی در خصوص برگزاری کنسرت در اصفهان نبوده و با نظارت دستگاهای نظارتی از جمله ستاد امر به معروف بدون حاشیه مانند همین برنامه در حال اجرا، کنسرت ها برگزار شده است.

وی در ادامه به دیدگاه خود نسبت به کنسرت علیرضا قربانی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در گفت‌وگوی منتشر شده در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد برگزاری برنامه آقای قربانی چیست، این است که این‌گونه پاسخ دادم: «ما پذیرای آقای قربانی هستیم و برای ایشان احترام ویژه قائلیم و از ایشان برای اجرای برنامه دعوت می‌کنیم اما با توجه به نظر علمای اصفهان، این اجرا با رعایت اقتضاء ارزش‌های استان اصفهان برگزار گردد.»

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه با وجود پذیرا بودن ستاد امر به معروف از علیرضا قربانی جای این سوال باقی است که چگونه عدم برگزاری را به ستاد نسبت می دهند، اظهار کرد: با توجه به سوء استفاده شبکه های معاند و برخی غافلین داخلی از مسائل پیش آمده تشخیص دادیم سکوت کنیم تا فضا آرام شود. 

 وی ادامه داد: به همۀ مسوولین توصیه می‌شود به قوانینی که توسط خود ایشان ابلاغ می‌گردد، احترام بگذارند تا مردم هم از ایشان الگوبرداری کنند و همه ضمن احترام به قوانین، ضامن اجرای آن نیز باشیم. البته مواردی هست که در فضای جلسات، کارشناسی و مطالبه گری خواهد شد و جای آن مباحث در فضای رسانه ای نیست.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب ماده یک و ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف نظارتی خود عمل می‌کند و در حمایت ازحقوق عامه، با موارد خلاف شرع و قانون برخورد قانونی خواهد کرد.