یک مقام عالی رتبه دولت بلغارستان از پذیرش پیشنهاد یک شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌های اروپا خبر داد و گفت: ما به یکی از پالایشگاه‌های شرکت نفتی لوک اویل روسیه واقع در دریای سیاه اجازه می‌دهیم ضمن ادامه فعالیت، فرآورده‌های تولیدی خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به اتحادیه اروپا صادر کند. […]

یک مقام عالی رتبه دولت بلغارستان از پذیرش پیشنهاد یک شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌های اروپا خبر داد و گفت: ما به یکی از پالایشگاه‌های شرکت نفتی لوک اویل روسیه واقع در دریای سیاه اجازه می‌دهیم ضمن ادامه فعالیت، فرآورده‌های تولیدی خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی به اتحادیه اروپا صادر کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از آسوشیتدپرس، هریستو الکسی یف (Hristo Alexiev) معاون نخست وزیر بلغارستان سه‌شنبه شب و پس از مذاکرات با مسئولان لوک اویل گفت: ما به توافق بسیار مهمی دست یافتیم. از ابتدای سال آینده میلادی و برخلاف رویه معمول گذشته، لوک اویل بهای همه تولیدات، درآمدها و مالیات‌هایش را در بلغارستان دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که قبلا این رویه در هلند یا سوئیس صورت می‌گرفت.

این پالایشگاه واقع در آب‌های سرزمینی بلغارستان در دریای سیاه، تنها واحد تولید نفت و بنزین بازار بلغارستان است و نیمی از تولیدات خود را نیز صادر می‌کند.

هرگونه تعطیلی این پالایشگاه علاوه بر مشکلات جدی داخلی، به بازار کار بلغارستان نیز به شدت لطمه می‌زند.

اتحادیه اروپا ماه ژوئن گذشته با تصویب تحریم‌هایی علیه روسیه خرید، واردات و یا انتقال نفت خام تولیدی روسیه را از پنجم دسامبر و نیز خرید، واردات و انتقال فرآورده های پالایشی روسیه را نیز از پنجم فوریه سال آینده ممنوع کرد.