معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر را به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر (ع) تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام نورانی، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام […]

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر را به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام باقر (ع) تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این ایام نورانی، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام شهادت این امام همام با حضور سخنرانان و مادحین برجسته در صحن پیامبراعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

وی افزود: مراسم عزاداری شب شهادت امام باقر(ع) یکشنبه ۴ تیرماه ساعت۲۰ با قرائت زیارت امین الله در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از دکلمه خوانی، از سخنان حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری از وعاظ برجسته مشهدی بهره‌مند خواهند شد و روضه خوانی حاج احمد واعظی از مداحان برجسته کشورمان و مدیحه سرایی سیدجعفر ماهرخسار و رضا قانع پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

وی با بیان این که ویژه برنامه عزاداری صبح شهادت حضرت ابن السجاد(ع) نیز دوشنبه ۵ تیرماه ساعت ۹ با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و دکلمه خوانی شروع می‌شود، ادامه داد: پس از بیان احکام، گروه سرود گلدسته‌های حرم برای همخوانی بر روی سِن اجرا حاضر می‌شود. سپس با شعر خوانی شاعران آئینی در وصف کرامات امام پنجم شیعیان، نورانیت این محفل دوچندان خواهد شد و عزاداران با مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) در غم امام خویش به سینه‌زنی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد اضافه کرد: زائران و مجاوران در بخش دیگر از این مراسم نورانی، از سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد بهره خواهند برد و پس از آن دلدادگان به اهل بیت(ع) از روضه خوانی امیر عارف از مداحان  حرم مطهر رضوی مستفیض خواهند شد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: مراسم شام شهادت حضرت باقر العلوم(ع) دوشنبه ۵ خرداد ماه ساعت۲۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای مداحان حرم مطهر رضوی گشایش می‌یابد و پس از دکلمه خوانی، عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری بهر‌ه‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران این امام همام به سوگواری خواهند پرداخت.