نفرات و گروه های برتر دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با برگزاری مراسمی در پردیس سینمایی بهمن سنندج، معرفی و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند. مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت ظهر امروز شنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

نفرات و گروه های برتر دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت با برگزاری مراسمی در پردیس سینمایی بهمن سنندج، معرفی و مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت ظهر امروز شنبه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، در این مراسم که با حضور معاون هنری حوزه هنری کشور، استاندار کردستان، امام جمعه سنندج، جمعی از مسئولان و شماری از هنرمندان برجسته کشوری برگزار شد، گروه ها و نفرات برتر بعد از سه روز رقابت معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران این دوره از جشنواره شامل بیژن کامکار، هادی منتظری، مسعود حبیبی، احمد خاک‌طینت و علیرضا غوثی، نفرات برتر در بخش های تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره از دو گروه بین الملل حاضر در آن شامل گروه کسنزانی به سرپرستی حسن عبدالکریم از اقلیم کردستان عراق و گروه موسیقی نوای خراسان از کشور افغانستان تجلیل شد.
دونوازی شمشال و دف محمد قهرمان‌نژاد از بوکان و دونوازی دیوان و دف به سرپرستی سامان قادرپور از سردشت آذربایجان غربی و گروه‌نوازی گروه غوغا به سرپرستی شایان آدینه‌ساز از خراسان جنوبی تجلیل‌شدگان بخش ویژه دهمین جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت بودند.

سیما رضایی از یزد، فاطمه رباط‌ جزیی از مشهد و شیما ممیز از اصفهان به ترتیب در رشته تک‌نوازی بخش بانوان رده سنی نوجوانان مقام‌های سوم، دوم و اول را به خود اختصاص دادند.

در رشته تکنوازی رده بزرگسالان، شقایق امیری از ماهشهر خوزستان رتبه سوم را از آن خود کرد، نسیم امیری از کرمان حائز رتبه دوم شد و مقام اول این بخش هم به نگار فتحی از اصفهان رسید.

در بخش تک‌نوازی آقایان رده سنی نوجوانان هم امیررضا بیات از زنجان سوم شد، پارسا مرادی از کردستان به مقام دوم رسید و حمیدرضا توکلی از مازندران حایز رتبه اول شد.

در بخش تک‌نوازی بزرگسالان، محمد مرادی و مبین حسینی‌نژاد از کردستان مقام‌های اول و دوم را کسب کردند و محمد فتحی از مازندران به رتبه سوم رسید.

در بخش گروه‌نوازی، گروه جانان به سرگروهی غزل میرزادی از خوزستان مقام اول را کسب کرد، مقام دوم به گروه اوین مریم گل‌سرخی زاده از یزد رسید و گروه میم به سرگروهی مصیب میرادی از فارس مقام سوم را کسب کردند.

در بخش مولودی‌خوانی نیز، گروه اخوان به سرپرستی حمید وکیلی از کردستان حائز مقام اول شد، مقام دوم بصورت مشترک به گروه ژارک از کردستان و گروه بیدل از خراسان رضوی رسید و گروه بیداد خراسان شمالی نیز مقام سوم این بخش را به خود اختصاص داد.

در این مراسم ابتدا امین مرادی دبیر جشنواره گزارشی از فعالیت ها و برنامه های چهار روز جشنواره بین المللی دف نوای رحمت را ارائه کرد و سپس استاندار کردستان از برگزاری این رویداد مهم در استان تقدیر کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان