سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به عملکرد دوربین البسه مأموران کلانتری گفت: بعد از ۵ سال هنوز تمامی ماموران پلیس به دوربین البسه مجهز نیستند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه برای دوربین‌های البسه مأموران کلانتری چند مأموریت تعریف شده […]

سردار مهدی معصوم بیگی با اشاره به عملکرد دوربین البسه مأموران کلانتری گفت: بعد از ۵ سال هنوز تمامی ماموران پلیس به دوربین البسه مجهز نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه برای دوربین‌های البسه مأموران کلانتری چند مأموریت تعریف شده است افزود: یکی از مأموریت‌ها پایش محیط مأموریت آن مأمور است، در واقع از ابتدایی که یک مأمور به مأموریت اعزام می‌شود و تا لحظه‌ای که بازمی‌گردد این دوربین‌ها تصاویر محیط اطراف را ضبط می‌کنند.

وی گفت: مأموریت دیگر، ثبت و ضبط تصاویر به منزله ارائه مستندات در صورت لزوم است که اگر حقی از شهروندان تضییع شود و یا بلعکس حقی از مأمور پلیس ضایع شود، این فیلم‌ها و تصاویر به عنوان مستندات هم به مراجع نظارتی داخل فراجا و هم به مرجع قضائی قابل ارائه است.
به گفته معصوم بیگی مواردی بوده است که به کمک تصاویر این دوربین‌ها حقیقت و واقعیت کشف شده است.
سردار معصوم بیگی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی از مأموران کلانتری‌ها هنوز به دوربین البسه مجهز نیستند گفت: در یک طرح کلان تصمیم داریم در آینده نزدیک، تمامی مأموران کلانتری‌ها را به دوربین البسه مجهز کنیم، اما تا پایان سال ۱۴۰۱ این امر محقق نخواهد شد، زیرا مجهز شدن تمامی مأموران کلانتری به دوربین البسه به زمان بیشتری نیاز داریم چرا که نیازی که برای دوربین البسه وجود دارد با تعداد دوربینی که هم اکنون تأمین شده است تفاوت عدد و رقمی دارد.