طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه های استان کردستان اجرا شد صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستانهای تابعه در ندامتگاههای استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد. […]

طرح غربالگری و پایش زندانیان ندامتگاه های استان کردستان اجرا شد

صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات محاکم عمومی و انقلاب و دادسرای مرکز استان کردستان در ندامتگاه مرکزی سنندج و حضور همزمان مسئولین قضایی شهرستانهای تابعه در ندامتگاههای استان، طرح غربالگری و پایش زندانیان استان کردستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی در حاشیه این مراسم اظهار داشت :  هدف از اجرای این طرح ، رسیدگی به مشکلات زندانیان و بالاخص کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان در چارچوب قانون و مطابق با دستورات ریاست محترم قوه قضاییه است .

وی با اشاره به بررسی مجدد پرونده تمامی زندانیان استان کردستان توسط قضات بر اساس این طرح ، تصریح کرد : آن دسته از زندانیان که مستحق آزادی مشروط ، تخفیف مجازات و … هستند با رعایت مقررات و در چارچوب قانون مشمول این طرح قرار گرفته اند .
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : به قضات استان توصیه شده که در مراحل تحقیق ، ضمن تناسب صدور قرارهای تامین با جرم ارتکابی متهمین ، حتی الامکان قرارهای مذکور به بازداشت متهمین منجر نشود و استفاده از تاسیسات ارفاقی قانونی از جمله مجازاتهای جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند .

شایان ذکر است که این طرح همزمان در ندامتگاه مرکزی سنندج و سایر ندامتگاههای سطح استان با حضور روسای دادگستری ، دادستانها و ۱۴۴ نفر از قضات شهرستانهای تابعه استان برگزار شد .

در پایان این مراسم ، مجموعا ۱۹۶مورد از تاسیسات و نهادهای ارفاقی به زندانیان سراسر استان مورد پذیرش قرار گرفت که شامل مرخصی منجر به آزادی ، اشتغال به کار ، مرخصی ، آزادی مشروط اعطای پابند الکترونیکی ،تعلیق مجازات و پیشنهاد عفو موردی می باشد.