رنگ قرمز دوباره به نقشه کرونایی فارس بازگشت به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان سرچهان، نسبت به خطر افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرما هشدار داد. دکتر سید وحید حسینی با […]

رنگ قرمز دوباره به نقشه کرونایی فارس بازگشت

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان سرچهان، نسبت به خطر افزایش بیماری‌های تنفسی در فصل سرما هشدار داد.

دکتر سید وحید حسینی با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های زرقان و اوز نیز در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار دارد، افزود: بر اساس این گزارش بیست شهرستان استان فارس شامل شیراز؛ آباده؛ خرم بید؛ بوانات؛ پاسارگاد؛ خرامه؛ سروستان؛ کوار؛ رستم؛ ممسنی؛ نی ریز؛ استهبان؛ داراب؛ زرین دشت؛ مهر؛ فسا؛ لارستان؛ جویم؛ گراش و خنج نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه وضعیت دیگر مناطق استان فارس شامل ۱۴ شهرستان دیگر را آبی و کم خطر اعلام کرد و ادامه داد: آغاز فصل سرما هر ساله با شیوع بیماری‌های تنفسی همراه است که طی دو سال گذشته، در این ایام شاهد گسترش همه گیری کرونا در سطح جامعه بوده ایم.

او ادامه داد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، افزایش آگاهی بخشی خانواده‌ها و مسوولان مدارس به دانش آموزان در خصوص اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش توجه عمومی نسبت به اهمیت واکسیناسیون کرونا در ارتقای ایمنی نسبت به این بیماری را دیگر عامل تهدید کننده در خصوص اوج گیری دوباره کرونا عنوان کرد و از افراد، به ویژه سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران خاص خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت به موقع واکسن اقدام کنند.