مجلس لبنان انتخاب رئیس جمهور این کشور را به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجلس به پنجشنبه هفته آینده موکول کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان امروز پنجشنبه به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه انتخاب رئیس جمهور که قرار بود امروز انجام […]

مجلس لبنان انتخاب رئیس جمهور این کشور را به دلیل به حد نصاب نرسیدن مجلس به پنجشنبه هفته آینده موکول کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان امروز پنجشنبه به دلیل به حد نصاب نرسیدن جلسه انتخاب رئیس جمهور که قرار بود امروز انجام شود را به ۲۰ اکتبر (پنجشنبه هفته آینده) موکول کرد.

بر اساس این گزارش، رئیس مجلس لبنان همچنین خواستار تشکیل جلسه برای انتخاب کمیته های مجلس در ۱۸ اکتبر ( ۲۶ مهر) شد.

در ۲۹ سپتامبر گذشته (۷ مهر) مجلس لبنان پس از آنکه هیچ نامزدی نتوانست دو سوم آرای نمایندگان را به دست آورد، نتوانست رئیس جمهوری را انتخاب کند. ۱۲۲ نماینده از ۱۲۸ نماینده پارلمان در این رای گیری شرکت کردند که از این تعداد ۶۳ نماینده رای سفید دادند.

در این رای گیری میشل معوض ۳۶ رای و سلیم اده ۱۱ رای به دست آورده و ۱۲ رای هم باطله اعلام شد.

نامزدهای ریاست جمهوری لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری باید رای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس ۱۲۸ نفره را در دور اول رای گیری به دست آورند.

دوره شش ساله ریاست جمهوری فعلی میشل عون ۸۸ ساله، ۳۱ اکتبر به پایان می رسد.

به دلیل اختلافات، تلاش‌های نجیب میقاتی، نخست‌وزیر معین برای تشکیل دولت از زمان انتخابات پارلمانی که در اواسط ماه مه برگزار شد، در این کشور به نتیجه نرسیده است.

عون پس از یک دوره خلاء ریاست جمهوری که به مدت ۲۹ ماه به طول انجامید، به ریاست جمهوری رسید و طی آن پارلمان نتوانست در مورد انتخاب رئیس جمهور به توافق برسد.