استاندار اصفهان گفت: احداث پروژههای بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژههای عمرانی بسیار قابلتوجه است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالینژاد روز ۲۴ آذرماه در آیین […]
استاندار اصفهان گفت: احداث پروژههای بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژههای عمرانی بسیار قابلتوجه است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالینژاد روز ۲۴ آذرماه در آیین اتمام حفاری تونلهای شمالی خط ۲ مترو و ورود همزمان دو دستگاه حفار تی.بی.ام به ایستگاه ابنسینا گفت: مشکلات زیستمحیطی و اقتصادی اصفهان بههیچوجه قابلانکار نیست و میدانیم که رفع این مشکلات نیازمند تدبیر و زمان کافی است.
وی افزود: در چنین شرایطی با دسترویدست گذاشتن و افتادن در ورطه بازیهای سیاسی مشکلی حل نمیشود و لذا امروز بیش از هر زمانی نیازمند وفاق، همدلی، همگرایی و اعتماد هستیم.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پروژههای بزرگی مانند مترو در وضعیت امروز کشور بسیار دشوار است، اما همت و اراده مدیران استانی و شهری اصفهان در اجرای این پروژه و سایر پروژههای عمرانی بسیار قابلتوجه است.
تکمیل و احداث سه خط مترو از اولویتهای مدیریت شهری اصفهان است
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز اظهار کرد: سازمان قطار شهری اصفهان تکمیل و احداث سه خط مترو مصوب را در دستور کار دارد که افزایش رامقطارها و تامین تجهیزات جنبی از ملزومات تکمیل خط یک بهشمار میرود.
محسن واعظیفر افزود: خط دو مترو نیز که ۲۴ ایستگاه برای آن پیشبینی شده، اینک در مرحله تکمیل فاز نخست و راهاندازی ۱۶ ایستگاه ابتدایی قرار دارد و اولویت نخست بهرهبرداری از آن شامل ۱۴ کیلومتر ابتدایی است.
وی با بیان اینکه حفاری تونلها در خط دو از دو جبهه کاری شمالی و غربی انجام شده است، تاکید کرد: از تجربیات احداث خط یک در کاهش هزینهها و روند احداث خط دو بسیار بهرهمند شدهایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه افزود: خوشبختانه طبق برنامه، امروز دو دستگاه تیبیام به ایستگاه ابنسینا وارد میشود.
پروژه قطار شهری پروژهای ملی و نیازمند حمایت دولتی است
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: پروژه قطار شهری بهدلیل عظمت، حجم کار و هزینه یک پروژه ملی است و لذا این پروژه زمانی بهنتیجه درستی میرسد که ازسوی تمامی نهادهای ملی حمایت شود.
ابولفضل قربانی افزود: امروز احداث هر کیلومتر مترو بالغ بر ۵۵ میلیون دلار هزینه دارد که بار اصلی آن بر دوش مردم است و ضرورت دارد حمایتهای دولتی از آن بیشتر شود.
وی تاکید کرد: سرعت کار در پروژه خط دو مترو اصفهان و اجرای کار از حیث فنی نسبت به خط یک بسیار متفاوت و بهتر است ولی شاید چون این پروژه در زیر زمین اجرا شده، مردم اطلاع کمتری از جزییات آن دارند.
Saturday, 14 December , 2024