استقبال ۱۶ هزار تماشاگر از فیلم‌های جشنواره کودک در ۳ روز مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی از سانس‌های فوق‌العاده برای شش فیلم بخش مسابقه ملی سینمای ایران در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: آمار حضور تماشاگران در مجموعه سالن‌های دانش آموزی، داوران کودک و نوجوان و مردمی طی […]

استقبال ۱۶ هزار تماشاگر از فیلم‌های جشنواره کودک در ۳ روز

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی از سانس‌های فوق‌العاده برای شش فیلم بخش مسابقه ملی سینمای ایران در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: آمار حضور تماشاگران در مجموعه سالن‌های دانش آموزی، داوران کودک و نوجوان و مردمی طی ۳ روز جشنواره از ۱۶ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، مصطفی محمودی با اشاره به جزئیات و فعالیت‌های صورت گرفته در برگزاری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: این جشنواره تاکنون با موفقیت‌های زیادی همراه بوده که مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های جشنواره سی‌وششم از سال گذشته پس از پایان اختتامیه جشنواره سی‌وپنجم آغاز شد و آسیب‌شناسی‌های مختلفی درباره نحوه اجرا و برنامه‌ریزی‌های مختلف جشنواره انجام دادیم و تلاش کردیم نسبت به دوره قبل یک گام به جلو برداریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اتفاقات خوبی رقم خورده است.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: به‌رغم تغییرات ناگهانی در شرایط کشور همچون حوادث غزه و شهادت برخی شخصیت‌های مهم از جمله شهادت آیت‌الله رئیسی که دولت سیزدهم را نیمه تمام گذاشت، شهادت اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله که از عهده ما خارج بود و برنامه‌ریزی‌ها را دچار فراز و فرودهای زیادی کرد، اما با همدلی و همیاری بین بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی و شهرداری اصفهان شاهد رخدادهای خوبی در جشنواره سی و ششم هستیم.

محمودی، با اشاره به آمارهای قابل توجه تماشاگران این دوره از جشنواره گفت: آمار حضور تماشاگران در مجموعه سالن‌های دانش آموزی، داوران کودک و نوجوان و مردمی طی سه روز نخست برگزاری جشنواره سی‌وششم از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرد که این امر نشانه‌ای از موفقیت جشنواره است و نشان می‌دهد که شور و نشاط به شهر اصفهان برگشته که این موضوع را در اختصاص سانس‌های ویژه جشنواره نیز مشاهده کردیم، به‌طوری که شش فیلم از مجموع ۱۳ فیلم بخش مسابقه ملی سینمای ایران تا شب گذشته به سانس فوق العاده نمایش رسیده است.

وی با اشاره به تفکیک بخش فیلم‌های کوتاه و پویانمایی از بخش اصلی جشنواره ادامه داد: سال جاری برای نخستین‌بار مراسم ویژه‌ای برای شرکت کنندگان بخش فیلم‌های کوتاه، پویانمایی و بخش ویژه کودکان غزه در نظر گرفته شد که شانزدهم مهر سال جاری انجام شد و ادای دین به زحمات فعالان این بخش کردیم که امیدواریم سنگ بنای خوبی برای سال‌های آینده جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شود.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی از افزایش تعداد داوران کودک و نوجوان از ۸۰۰ نفر جشنواره سی‌وپنجم به ۱۶۰۰ نفر جشنواره سی‌وششم فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد و این افزایش را نشانه شور و اشتیاق نوجوانان به سینما دانست.

محمودی با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره سی‌وششم در پایان برگزاری آن گفت: با همیاری، همدلی و همکاری مسئولان ستاد برگزاری جشنواره و شهرداری اصفهان مشکلات بسیار کمرنگ بوده است و شور و حال خوبی در شهر اصفهان شاهد هستیم، به‌طوری که بسیاری از خانواده‌ها تلاش می‌کنند به تماشای فیلم‌ها برسند و امیدواریم سال آینده شاهد نیز جشنواره‌ای پربار و با کیفیت باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه شهر رویاها در سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان میزبان ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان با ارائه خدمات به‌صورت رایگان است، گفت: امیدواریم سال آینده شاهد اکران فیلم‌های جشنواره در این مجموعه باشیم.

مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی برگزاری کارگاه‌های تخصصی را از دیگر اتفاقات ارزشمند جشنواره سی‌وششم دانست و گفت: در این کارگاه‌ها چهره‌های شاخص از جمله روانبخش صادقی، خرمیان و خمسه و طهماسب حضور دارند که در عرصه سینمای کودک و نوجوان، سینمای کوتاه و پویانمایی خوش درخشیده‌اند.