۲هزار و ۶۳۶ هکتار، توسعه باغات کردستان در یک سال گذشته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه توسعه باغات استان خبر از توسعه باغات استان در یک سال گذشته در سطحی به متراژ ۲ هزار و۶۳۶ هکتار را داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حاجی میرزایی اظهار داشت: […]

۲هزار و ۶۳۶ هکتار، توسعه باغات کردستان در یک سال گذشته

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه توسعه باغات استان خبر از توسعه باغات استان در یک سال گذشته در سطحی به متراژ ۲ هزار و۶۳۶ هکتار را داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حاجی میرزایی اظهار داشت: از این متراژ یک هزار و هشتصد هکتار باغات آبی و بقیه دیم بوده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: توت فرنگی از جمله میوه های اول استان است که ششصد هکتار توسعه را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد:انگور در سطح استان کردستان یکصد و۶۴ هزار تن برداشت شده است که میتواند با این سطح از تولید، زمینه ایجاد صنایع تبدیلی را فراهم آورد.
حاجی میرزایی در ادامه به اصلاح و نوسازی بالغ بر پنج هزار هکتار از باغات استان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۲۵۰هکتار هم باغات گردوی استان سرشاخه شده اند که با سرشاخه کاری ارقام مرغوب، این محصول به سوی یکدست شدن راه خود را پیش میگیرد
حاجی میرزایی از توجهات کارشناسانه سازمان جهاد کشاورزی استان به باغات اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بالغ بر پنج تا ده هزار تن افزایش محصول داشته ایم.
حاجی میرزایی گفت:در مبحث تولید نهال نیز استان کردستان بالغ بر دو میلیون نهال تولید کرده است.