رونمایی کتاب دو زبانه «این کتاب را با لهجه بخوانیم»/ اولین فروشگاه با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی افتتاح شد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ازافتتاح اولین فروشگاه کانون با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی و رونمایی کتاب دو زبانه «این کتاب را با لهجه بخوانیم» خبر داد. به گزارش […]

رونمایی کتاب دو زبانه «این کتاب را با لهجه بخوانیم»/ اولین فروشگاه با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی افتتاح شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ازافتتاح اولین فروشگاه کانون با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی و رونمایی کتاب دو زبانه «این کتاب را با لهجه بخوانیم» خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حمیدرضا گوهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با تبریک هفته کودک ازچهاردهم تا بیستم مهرماه که با شعار «برای کودکان_ برای آینده» است، اظهار کرد:کانون پرورش فکری، کانون و خانه امید کودکان است که جهت اجرای برنامه‌های متنوع و بانشاط برای کودکان و نوجوانان تمام تلاش خود را انجام میدهیم.
وی گفت:۲۱ مرکز ثابت و ۴ مرکز سیار کانون پرورش فکری در استان فعالیت دارند که خودروهای سیار نیز در مریوان، قروه، بانه و سقز جهت ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان شهر و روستاها فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر در سامانه کانون پرورش فکری استان ثبت نام شده‌اند، افزود: ۲ مرکز خاص نیز به عنوان مراکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه استان فعالیت دارند و در کل استان با کودکان «سندرم داون»  قرار داد بسته‌ایم تا در هفته یک الی دو روز از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند شوند.
گوهری گفت: ۲۰۷ هزار جلد کتاب ثبت شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان موجود است.
وی از افتتاح اولین فروشگاه کانون با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی خبر داد وافزود:راه‌اندازی کارگاه سفال و شیشه از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است و نمایشگاه دست سازه‌های کودکان عضو کانون در این مرکز برپا شده که تا پایان هفته کودک در معرض دید علاقمندان می باشد.
گوهری به تصریح برنامه های هفته کودک پرداخت و گفت:اجرای جشن خانوادگی پرواز بادبادک‌ها، اجرای برنامه پیک امید در مناطق مختلف استان و روستاها، نیز از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان استان خواهد بود.
وی ادامه داد:نخستین رمان ۲ زبانه مختص کودک و نوجوان با عنوان «این کتاب را با لهجه بخوانید» با زبان‌های کردی و فارسی توسط جبار شافعی‌زاده نویسنده کامیارانی تدوین و تألیف شده که در سنندج رونمایی خواهد شد.
گوهری با اشاره به توجه به کانون پرورش فکری و لزوم تخصیص اعتبار به این مرکز برای کودکان ادامه داد: ۱۱ کلاس درس توسط کانون پرورش فکری کودکان استان تجهیز می‌شود و کتابخانه اتوبوسی ننله، کتابخانه نایسر نیز مجهز شده‌اند.
وی افزود:اولین رصدخانه ویژه کودک و نوجوان را امسال در پارک شهدای ۲۸ دی آبیدر سنندج افتتاح خواهیم کرد.