امام جمعه موقت اصفهان کمک به جنگ زدگان را مصداق بارز تقوا بیان کرد و گفت کسانی که دست دهنده داشته باشند رستگار می‌شوند و باید با جهاد مالی و کمک به مردم غزه و فلسطین با رژیم صهیونیستی بجنگیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز […]

امام جمعه موقت اصفهان کمک به جنگ زدگان را مصداق بارز تقوا بیان کرد و گفت کسانی که دست دهنده داشته باشند رستگار می‌شوند و باید با جهاد مالی و کمک به مردم غزه و فلسطین با رژیم صهیونیستی بجنگیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت خود و همه مردم به تقوای الهی،داشتن تقوا را رمز پیروزی و رفتن به بهشت بیان کرد.
امام جمعه موقت اصفهان کمک به جنگ زدگان را مصداق بارز تقوا بیان کرد و گفت: کسانی که دست دهنده داشته باشند رستگار می‌شوند و باید با جهاد مالی و کمک به مردم غزه و فلسطین با رژیم صهیونیستی بجنگیم.
وی از وجود ۲۴ گروه در قرآن کریم که جهنم به آنها وعده داده شده است یاد کرد و با اشاره به دو ویژگی مبشر و مذکر بودن پیامبر گرامی اسلام گفت همانگونه که مردم را به رحمت خداوند امیدوار می‌کنیم باید بدانند کسانی که ظلم کنند نیز به آتش جهنم گرفتار می‌شوند.
حجت الاسلام میردامادی باشاره به اولین گروه از کسانی که وارد جهنم می‌شوند آنها را منافقین معرفی کرد و گفت منافق کسی است که در ظاهر دوست و در باطن دشمن است و گفته شده وجود همین اطرافیان منافق منجر به شهادت سید حسن نصرالله شدند.
وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره گفت: در این سوره چهار آیه درباره مؤمن و دو آیه درباره کافر و همچنین ۱۳ آیه درباره منافقین آمده است و آنها در بدترین جایگاه جهنم قرار می‌گیرند.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به دومین گروه از افراد جهنمی اشاره کرد و گفت: این گروه کسانی هستند که سد راه هدایت شده و با پیامبر مخالفت می‌کنند، طبق آیه ۱۰۶ سوره کهف کسانی که مؤمنین را استهزا می‌کنند نیز جایگاهشان جهنم است، باز طبق آیه ۱۰۹ سوره اعراف کسانی که عقل خود را به کار نمی‌گیرند و اسیر نفس هستند و به حرف دلشان گوش می‌دهند جهنمی هستند.
وی در ادامه به انواع جنگ اشاره کرد و گفت: درجنگ نرم، جنگ فقط نظامی نیست بلکه گاهی اقتصادی و گاهی فرهنگی خواهد بود.
حجت‌الاسلام میردامادی جنگ فرهنگی راخطرناک‌ترین جنگ‌ها بیان کرد و افزود: در جنگ نظامی یا شهید می‌شویم یا پیروز می‌شویم که هر دو پیروزی است، جنگ اقتصادی هم خطر چندانی ندارد اما در جنگ فرهنگی جامعه از ریشه و بنیاد به فساد کشیده می‌شود.
وی یکی از مصادیق جنگ فرهنگی را در مورد موضوع حجاب بیان کرد و گفت: در قرآن کریم ۱۷ آیه در مورد حجاب وجود دارد و نبود حجاب در جامعه منجر به متلاشی شدن خانواده می‌شود.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به اتفاقات اخیر غزه و لبنان از پناهندگی ۷۰۰ هزار نفر از مردم این سرزمین‌ها به سوریه خبر داد و گفت: ما باید ما باید در کمک کردن به این افراد کوتاهی نکنیم تا نزد پیامبر مسرور باشیم.
حجت الاسلام میردامادی میردامادی با اشاره به اهمیت موضوع کمک به مردم غزه و لبنان اظهار کرد: اهمیت این مسئله به قدری بالاست که برخی مراجع تقلید همچون مقام معظم رهبری، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سیستانی سخاوتمندانه فرموده‌اند که مؤمنین می‌توانند از وجوهات شرعی تا یک سوم سهم امام را به مردم لبنان کمک کنند.
وی در ادامه از فعالیت‌های خودجوش مردمی در بافت شال و کلاه و دیگر اقدامات صورت گرفته، یاد کرد و گفت: گروهی از مردم بافتن شال و کلاه زمستان را برای بچه‌ها و نوجوانان لبنانی آغاز کرده‌اند و در خیابان هشت بهشت اول کوچه ۱۱ به رایگان کاموا در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و این مصداق جهاد مالی است.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه مروری بر جنایات ۲۵۰ ساله کشور آمریکا از بدو ایجاد داشت و از نسل کشی سرخ پوستان و سیاهپوستان در همان ابتدا یاد کرد و گفت: آنها با بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن جمعیت ۱۹۰ هزار نفری آنجا را نابود و تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را فلسطین به شهادت رسانده‌اند و کودکانی بر جای مانده‌اند که نه پدر، نه مادر و نه جای امنی برای زندگی دارند.
وی همچنین به نسل کشی مردم افغانستان و بوسنی و هرزگوین و غارت اموال مردم عراق و افغانستان و لیبی یاد کرد و افزود: آنها حتی در مورد سیاه پوستان خودشان هم بی عدالتی و تبییض نژادی انجام می‌دهند.
خبرنگار: الهام خانی