رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز گفت: ۱۲۲ تُن کالاهای اساسی مردم شامل برنج و روغن نباتی در یک انبار بزرگ کشف و ضبط شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهنام میرزایی، اظهار داشت: امروز با تلاش کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت سقز طی هماهنگی با نهادهای امنیتی […]

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز گفت: ۱۲۲ تُن کالاهای اساسی مردم شامل برنج و روغن نباتی در یک انبار بزرگ کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، بهنام میرزایی، اظهار داشت: امروز با تلاش کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت سقز طی هماهنگی با نهادهای امنیتی یک انبار حاوی برنح پاکستانی و هندی و همچنین روغن نباتی در داخل شهر شناسایی و با هماهنگی نیروهای اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز سقز برای کشف آن اقدام شد.

وی با بیان اینکه در این انبار ۹۰ تُن برنج و ۳۲ تُن روغن نباتی کشف شد، افزود: بعد از کشف و ضبط اقلام فوق، این انبار پلمب و پرونده جهت سیر مراحل قانونی و ارجاع به مراجع قضایی تحویل مدیریت جهاد کشاورزی شد.

میرزایی با بیان اینکه در چند روز اخیر نظارت بر سطح بازار، بخصوص کالاهای اساسی تشدید شده، ادامه داد: نظارت بر سطح بازار در روزهای آینده نیز همچنان در قالب کمیته اقدام مشترک ادامه خواهد داشت.

رییس اداره صنعت و معدن سقز تاکید کرد: فعالان اقتصادی که در حوزه کالای اساسی فعالیت دارند نسبت به تعیین کد نقش، ثبت انبار و ثبت اسناد ورود و خروج اقلام موجود در انبارهای خود در سامانه تجارت اقدام کنند تا مشمول قانون تبصره ۱۸ مبارزه با کالای قاچاق و ارز قرار نگیرند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان