تکمیل چرخه مدیریت شیرابه در سازمان مدیریت پسماند مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم پروژه مدیریت شیرابه پسماندها، تصفیه شیرابه است که قرارداد آن به‌صورت BOT با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده و با بهره‌برداری از آن چرخه مدیریت شیرابه در این سازمان تکمیل می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

تکمیل چرخه مدیریت شیرابه در سازمان مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم پروژه مدیریت شیرابه پسماندها، تصفیه شیرابه است که قرارداد آن به‌صورت BOT با یک شرکت دانش‌بنیان منعقد شده و با بهره‌برداری از آن چرخه مدیریت شیرابه در این سازمان تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان غلامرضا ساکتی؛ با بیان اینکه شیرابه منجر به آلودگی‌های زیست محیطی می‌‌شود، اظهار کرد: شیرابه ماده‌ای سمی است که در فرآیند پردازش پسماند ایجاد می‌شود و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مدیریت این شیرابه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
او با اشاره به اتفاقی که سال ۱۴۰۰ در گام نخست افتاد، افزود: در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان سه لاگن ذخیره سازی شیرابه به ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب احداث شد که به‌واسطه این اقدام توانستیم شیرابه تولید شده از فرآیند پردازش پسماند را جمع‌آوری و ذخیره‌سازی کنیم تا از نفوذ آن به زمین و ایجاد آلودگی برای خاک و آب جلوگیری شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه تصفیه شیرابه است، تصریح کرد: تصفیه شیرابه این کلان‌شهر به دلیل بالا بودن شاخص آلودگی آن، فرایندی پیچیده است و چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد که برای این منظور باید از تکنولوژی‌های گران‌قیمت استفاده شود.
ساکتی ادامه داد: از سال گذشته با یک شرکت دانش‌بنیان مطالعات مشترکی را آغاز کردیم و مذاکراتی پیرامون این موضوع انجام شد که نتیجه این مطالعات و مذاکرات عقد قرارداد با این شرکت دانش‌بنیان به‌صورت BOT بود.
او از آغاز عملیات عمرانی این پروژه که شرکت دانش‌بنیان متولی آن بوده است، خبر داد و گفت: ظرفیت این پروژه ۲۰ متر مکعب شیرابه در روز در فضای ۱۰۰ متر مربعی است که عملیات احداث آن آغاز شده و با بهره‌برداری از این واحد تصفیه شیرابه پسماندها، چرخه مدیریت شیرابه در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تکمیل خواهد شد.