با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها در اصفهان و برخی شهرستان ها در روز شنبه ۱۷ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکنان گروه های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

با تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، کلاس های درسی درتمامی مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاه ها در اصفهان و برخی شهرستان ها در روز شنبه ۱۷ دی ماه به صورت غیرحضوری و فعالیت کارکنان گروه های حساس و پرخطر ادارات نیز به صورت دورکاری خواهد بود .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تداوم شرایط آلودگی هوا ناشی از ریزش هوای سرد و سنگین، رطوبت زیاد و کاهش میدان دید گفت: کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان با درنظرگرفتن تقاضای دانشگاه علوم پزشکی، کلاس های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه ها و مدارس در مناطق شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد ، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، بخش مرکزی کاشان و آران و بیدگل در روز شنبه ۱۷ دی ماه را غیرحضوری و فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق را تعطیل اعلام کرد.

وی اضافه کرد: مطابق با تصمیم این کمیته، بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی که در گروه های حساس و پرخطر قرار دارند ازجمله کارکنانی که به بیماری های قلبی، عروقی، ریوی مزمن و بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، بانوان باردار وکارکنان خانم دارای فرزند دبستانی و زیرشش سال، طی روز شنبه ۱۷ دی ماه به صورت دورکاری انجام خدمت خواهد نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج وفرد در شهر اصفهان طی فردا از درب منزل اجرایی خواهد شد.

شیشه فروش افزود: مطابق با تصمیم این کمیته، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط، در میادین بزرگ و پرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد، شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پرترافیک شهرها و به حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده نمایند.

شیشه فروش اضافه کرد: در روز آینده فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت و نیز انجام هرگونه عملیات خاکبرداری در مناطق یاد شده ممنوع است.