رهبر انقلاب وقتی متوجه می‌شود فامیل او عرب است از او جویا می‌شوند که آیا شهیدی به نام قربانعلی عرب را می‌شناسد که او وقتی آشنایی می‌دهد، ایشان می‌فرمایند به خانواده شهید عرب سلام مرا برسانید همچنین به تک‌تک اهالی آبادی‌تان. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عید قربان سال ۱۳۳۶، در روستای مارکده شهرکرد، کودکی […]

رهبر انقلاب وقتی متوجه می‌شود فامیل او عرب است از او جویا می‌شوند که آیا شهیدی به نام قربانعلی عرب را می‌شناسد که او وقتی آشنایی می‌دهد، ایشان می‌فرمایند به خانواده شهید عرب سلام مرا برسانید همچنین به تک‌تک اهالی آبادی‌تان.
 
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، عید قربان سال ۱۳۳۶، در روستای مارکده شهرکرد، کودکی متولد شد که خانواده اش به عشق مولای متقیان و اهل‌بیت (ع) نام او را قربانعلی نهادند. ۶ سال بعد پدر، دار فانی را وداع گفت و شرایط زندگی، قربانعلی را از ادامه تحصیل بازداشت. او همراه خانواده به اصفهان هجرت نمود و به حرفه درب و پنجره‌سازی مشغول گشت. حس همدردی و بخشندگی باعث شد که قربانعلی از همان نوجوانی حاصل دسترنجش را با یتیمان و مستمندان تقسیم کند و خلق خوش و رفتار جذابش، اطرافیان را به سمت او و عقاید اسلامی‌اش می‌کشاند.

در سال ۱۳۵۶ برای انجام خدمت سربازی به پیرانشهر اعزام شد و پس از اتمام آن دوره به حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی پیوست. سال‌های اول انقلاب بود که همدم و همراز خویش را یافت و زندگی مشترک را آغاز نمود و صاحب سه فرزند شد. عشق به امام (ره) و هدف بزرگ ایشان در سراسر وجود قربانعلی ریشه دواند و او را به کوه‌های کردستان کشانید تا در مقابل ضدانقلاب از میهن اسلامی دفاع نماید. پس از آن راهی جبهه‌های جنوب شد و به صف رزمندگان انقلاب پیوست.

خاطره‌ای از برادر و هم‌رزم شهید

اردیبهشت سال ۶۴، بعد از پایان عملیات بدر در جاده خندق شرق بصره، شهادت قربانعلی رقم می‌خورد. برادر برای گفتن از آخرین تصویر برادر که در ذهنش مانده و حرف‌های برادرانه، بی‌تاب است. «حاج حسین خرازی دستور داده بود که پیکر سردار شهید قربانعلی عرب را از منطقه به مقر لشکر بیاورند. شهید حاج علی باقری را هم با ماشین دنبال من فرستاده بودند.

وقتی رسیدم و جنازه او را دیدم، به‌سختی و از روی مجروحیت دستش او را شناختم و فکر می‌کنم آن لحظه معنوی‌ترین لحظه زندگی من بوده است.» و اما یکی از زیباترین خاطره‌ها برای خانواده او این است که رهبر انقلاب از سردار شهید قربانعلی عرب به نام مالک لشکر امام حسین (ع) یاد کرده است «حجت‌الاسلام حسین عرب یکی از روحانیون روستای ماست که چندی پیش با رهبر انقلاب دیدار داشته است.

در این دیدار رهبر انقلاب وقتی متوجه می‌شود فامیل او عرب است از او جویا می‌شوند که آیا شهیدی به نام قربانعلی عرب را می‌شناسد که او وقتی آشنایی می‌دهد، ایشان می‌فرمایند به خانواده شهید عرب سلام مرا برسانید همچنین به تک‌تک اهالی آبادی‌تان… سردار شهید عرب، مالک لشکر امام حسین (ع) بود.» او می‌گوید: «با شنیدن این کلمات خوشحال شدم که رهبر انقلاب پس از سال‌ها سردار عرب را فراموش نکرده است و حتی سلام خود را به خانواده بچه یتیم خرابه‌نشین می‌رساند» و در آخر او بازهم خدا را شاکر است که برادرش این چنین زندگی زیبایی داشته و معتقد است هرآن‌کس را که خداوند بخواهد عزیز کند چنان نوری در دلش می‌اندازد که همگان در برابر او تسلیم می‌شوند «به عقیده من دلیل اینکه فرزند یک خانواده روستایی با آن سطح مالی سردار لشکر و محب همه می‌شود این بود که دل در گرو خدا داشت.»