معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید سالانه سه میلیون تن سبزی و صیفی در این استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،«تورج نوروزی» در برنامه ارمغان طبیعت رادیو اقتصاد افزود: استان خوزستان از قطب های مهم کشاورزی در کشور به شمار می رود. […]

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تولید سالانه سه میلیون تن سبزی و صیفی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،«تورج نوروزی» در برنامه ارمغان طبیعت رادیو اقتصاد افزود: استان خوزستان از قطب های مهم کشاورزی در کشور به شمار می رود.

وی اظهارداشت: بطورکلی در این استان محصولات اساسی مثل گندم، دانه های روغنی، ذرت، نباتات علوفه ای و همینطور سبزی و صیفی تولید وسپس روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن محصول سبزی و صیفی استان به کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر و نقش ارزنده ای در بحث اقتصاد منطقه، استان و کشور و به خصوص ارزآوری برای مملکت ایفا می کند.

وی در ادامه افزود: تولید سبزی در استان خوزستان در هیچ فصلی از سال تعطیل نیست بلکه در ۱۲ ماهه سال کشت سبزی و صیفی در فضای باز انجام می شود.

نوروزی اضافه کرد: بطور میانگین سطح زیر کشت سبزی و صیفی در استان خوزستان ۸۰ تا ۹۰ هزار هکتار در سال است.

وی ادامه داد: سبزی و صیفی پائیزه و زمستانه پر آب بر نیست چون بخشی از نیاز آبی محصول در استان از طریق آب سبز یا بارندگی تامین می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر وضعیت منابع آبی استان در وضعیت مطلوبی نیست.

وی به رادیو اقتصاد افزود: این استان از دوسال قبل درگیر پدیده خشکسالی و در عین حال کاهش شدید آورد سدهاست.

نوروزی ضمن اشاره به این جمله که اغلب سطح زیر کشت گوجه فرنگی و صیفی در استان خوزستان به روش قطره ای آبیاری می شود، یادآورشد: مصرف بهینه و کنترل هدر رفت آب، مبارزه آسان با علف های هرز، کشت در اراضی شیب دار و مصرف بهینه کود و سم در واحد سطح از جمله مزایای این روش آبیاری است.