فرستاده سازمان ملل به یمن از مذاکراتی برای دستیابی به توافق آتش بس در یمن خبرداد.به گزارش پایگاه خبری شهید یاران  به نقل از آناتولی، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات یمن، از طرف‌های درگیر خواست تصمیمی برای اعتمادسازی و جلوگیری از بازگشت به جنگ و […]

فرستاده سازمان ملل به یمن از مذاکراتی برای دستیابی به توافق آتش بس در یمن خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران  به نقل از آناتولی، هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات یمن، از طرف‌های درگیر خواست تصمیمی برای اعتمادسازی و جلوگیری از بازگشت به جنگ و آغاز برقراری صلح دائمی اتخاذ کنند.

گروندبرگ به اعضای شورای امنیت گفت که مذاکرات در حال حاضر بین طرف‌های درگیر در یمن برای دستیابی به توافق آتش‌بس گسترده تا فرا رسیدن دوم اکتبر موعد پایان آتش‌بس کنونی در جریان است.

وی افزود که دو هفته پیش دو طرف درباره تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر به توافق رسیدند و من از همه طرف‌ها برای اتخاذ این گام که اجازه می‌دهد آتش بس مدت بیشتری در یمن برقرار باشد، تقدیر می کنم.

فرستاده سازمان ملل به یمن تصریح کرد که علاوه بر آتش بس، دو طرف به تداوم مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس گسترده تا فرا رسیدن دوم اکتبر متعهد شدند.