رئیس شورای اروپا با ادعای ورود اجباری کشورهای این قاره به رقابت تسلیحاتی به بهانه جنگ اوکراین، گفت هیچ انتخاب دیگری در برابر روسیه نداشتند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،این مقام اروپایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعلام افزایش چشمگیر بودجه نظامی اتحادیه اروپا و خرید تسلیحات […]

رئیس شورای اروپا با ادعای ورود اجباری کشورهای این قاره به رقابت تسلیحاتی به بهانه جنگ اوکراین، گفت هیچ انتخاب دیگری در برابر روسیه نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،این مقام اروپایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعلام افزایش چشمگیر بودجه نظامی اتحادیه اروپا و خرید تسلیحات از کشورهای خارج از این اتحادیه باعث رقابت تسلیحاتی نمی‌شود، اظهار داشت: «اتحادیه اروپا به کار بر روی مکانیزمی برای تدارکات دفاعی مشترک ادامه می‌دهد».

میشل ادامه داد: «ما یک آژانس دفاعی اروپایی داریم. یکی از موضوعاتی که هم‌اکنون روی آن کار می‌کنیم، ایجاد یک بازار مشترک مهمات است. زیرا به‌دلیل ارسال تجهیزات به اوکراین، باید ذخایر خود را بار دیگر جایگزین کنیم».وی با بیان اینکه خرید تسلیحات در خارج از اتحادیه اروپا می‌تواند «فرصتی از دست‌رفته» برای تقویت هماهنگی نظامی این قاره باشد، افزود: «به‌نظر من تعدادی از طرح‌ها در این زمینه در جهتی که باید پیش نمی‌روند. کشورهای اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت خود برای مدت طولانی به آمریکا متکی بودند».