رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تنها راه نجات استان اصفهان این است که اقتصاد آن یک اقتصاد دانش‌بنیان شود که با وجود وضعیت فعلی آب و هوا و خشکی اصفهان، در این شهر چاره‌ای جز روی آوردن به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، قاسم مصلحی […]

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تنها راه نجات استان اصفهان این است که اقتصاد آن یک اقتصاد دانش‌بنیان شود که با وجود وضعیت فعلی آب و هوا و خشکی اصفهان، در این شهر چاره‌ای جز روی آوردن به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، قاسم مصلحی با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان برای کشور قدرت آفرینی می‌کنند در خصوص مشکلات موجود اذعان داشت: کمبود فضای اداری و کارگاهی جهت استقرار شرکت‌ها و موسسات فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مشکلاتی است که با آن روبه رو هستیم.

وی یکی دیگر از مشکلات پیش روی شرکت را عدم همکاری بانک‌ها در وثیقه قرار دادن اعیانی ساختمان شرکت‌های مستقر در شهرک برای دریافت تسهیلات بانکی عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه بانک‌ها اعیانی شرکت‌هایی که در اینجا ساختمان می‌سازند و مستقر هستند را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرد و این باعث بروز مشکلات جدی شده است.

فرآیند طولانی شدن برخی از مجوز‌ها

مصلحی فرآیند طولانی شدن برخی از مجوز‌ها را مشکل دیگری بر شمرد که پیش رو شرکت‌های دانش بنیان قرار دارد و خاطر نشان کرد: دریافت برخی از مجوز‌ها مثل مجوز سازمان غذا و دارو فرآیند طولانی دارد که متاسفانه مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی پایین بودن اعتبارات نسبت به نیازهای موجود را مشکل دیگر دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکل نیاز به همت جدی است.

تمایل کم دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ در خصوص واگذاری انجام طرح‌های پژوهشی و فناوری

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان عدم حمایت کافی از تولید محصولات دانش بنیان و تمایل کم دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ در خصوص واگذاری انجام طرح‌های پژوهشی و فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان را چالش بزرگ دیگری دانست که پیش رو فعالیت سرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.

وی در ادامه عدم شناخت موضوع فناوری و ارزش گذاری آن را به عنوان چالش دیگری عنوان کرد و گفت: کارشناسان دادگستری نمی‌توانند برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان ارزش گذاری واقعی داشته باشند. کارشناسان دادگستری ارزش گذاری روی ملک و زمین را به خوبی انجام می‌دهند اما در زمینه ارزش‌گذاری روی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تخصص لازم را ندارند.

در اصفهان چاره‌ای جز روی آوردن به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد

مصلحی در ادامه به این نکته مهم نیز اشاره کرد که تنها راه نجات اصفهان این است که اقتصاد آن یک اقتصاد دانش‌بنیان شود و افزود: با وجود وضعیت فعلی آب و هوا و خشکی اصفهان، در این شهر چاره‌ای جز روی آوردن به توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد، لذا از همین رو از نماینده دستگاه قضایی مستقر در استان درخواست کرد تا به این موضوع و مشکلات دیگر موجود در این شهرک با توجه و نگاه ویژه ای رسیدگی شود.