شهرداری‌ها ،در خلق آثار هنری و رویدادهای فرهنگی نقش تعیین کننده ای دارند رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ،در جلسه هفتمین سوگواره ملی قاب شیدایی با محور و معرفی آیین “گل گیران بیجار “دردیدار با شهردار بیجار افزود:شهرداری‌ها در کنار عمران شهری وخدمات شهری همواره در رویدادهای فرهنگی و هنری پیش قراول و […]

شهرداری‌ها ،در خلق آثار هنری و رویدادهای فرهنگی نقش تعیین کننده ای دارند

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ،در جلسه هفتمین سوگواره ملی قاب شیدایی با محور و معرفی آیین “گل گیران بیجار “دردیدار با شهردار بیجار افزود:شهرداری‌ها در کنار عمران شهری وخدمات شهری همواره در رویدادهای فرهنگی و هنری پیش قراول و حامی و پشتیبان دستگاه های فرهنگی و جامعه اهل فرهنگ و هنر بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسعد فرهادی ،ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری بیجار بخاطر آغاز کننده و حامی همیشگی این رویداد ملی اظهار داشت:حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همواره برای برنامه های فرهنگی و هنری در کنار شهردای بیجار بوده خواهد بود.
فرهادی افزود:برگزاری مشترک چندین دوره سوگواره عکس عاشورایی “قاب شیدایی” ، حمایت از برگزاری سه دوره جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار، مشارکت در کتابت هزار ویک اسم جلاله در بیجار، حمایت از هنرمندان عرصه ها مختلف هنری، کمک در امر اطلاع رسانی برنامه ها هنری وفرهنگی ،مشارکت در برنامه های ویژه شب خاطره و بسیاری از برنامه های فرهنگی وهنری دیگر برگزار شده بخشی از حمایت ها و حضور پرنگ شهرداری بیجار در کنار هنرمندان و حوزه هنری است که ستودنی است.
وی اعلام کرد:حوزه هنری با کمک هنرمندان متعهد در بخش های مختلف می تواند در تمامی زمینه ها ی هنری کاربردی عرصه مدیریت شهری مانند اجرای المان های موضوعی ،دیوار نگاره ،نقاشی و زیباییهای سیما و منظر شهری و پشتیبانی حرفه ای از رویدادهای فرهنگی و هنری در کنار مدیریت شهری باشد.
شهردار بیجار در این دیدار ضمن تشکر از حوزه هنری انقلاب اسلامی برای آغاز مجدد سوگواره قاب شیدایی با محور و معرفی آیین گل گیران بیجار بعد وقفه چند ساله خواستار چاپ آثار و تهیه فیلم و تدوین کتاب در مراحل بعدی شد.
مهندس سعید نیکپور اظهارکرد: شهرداری بیجار به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرداری‌های استان و کشور همواره در رویدادهای فرهنگی تاثیرگذار و حامی بوده و هست.
وی نگاه این دوره شورای اسلامی و شهرداری فرهنگی خواند و بیان کرد:ما بر این باور هستیم که هزینه کردن در این زمینه بهترین سرمایه گذاری در توسعه همه جانبه شهر است.
وی قدمت،تمدن و تاریخ و پیشینه شهر و شهروندان بیجار را در زمینه های مختلف بسیار غنی خواند و گفت: دستگاه های فرهنگی و هنری درکنار شهرداری می توانند از این ظرفیت ارزشمند برای خلق رویدادهای فرهنگی و هنری اقدام کنند.