به گزارش روابطعمومی بانک دی، در این نشست که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای فراکسیون شاهد و ایثارگر مجلس برگزار شد، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس برای حضور در بانک، گفت: «در روزهای پس از تعیینتکلیف بانک آینده، متأسفانه انتشار برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای رسانهای و شبکههای […]
به گزارش روابطعمومی بانک دی، در این نشست که با حضور رئیس و تعدادی از اعضای فراکسیون شاهد و ایثارگر مجلس برگزار شد، برات کریمی، مدیرعامل بانک دی، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس برای حضور در بانک، گفت: «در روزهای پس از تعیینتکلیف بانک آینده، متأسفانه انتشار برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی، بدون توجه به عملکرد فعلی بانکها و برنامه تحول ابلاغی بانک مرکزی، موجب شکلگیری فضایی غیرمنصفانه علیه برخی بانکها از جمله بانک دی شد. اما اظهارنظر صریح و قاطع معاون تنظیمگری و نظارت بانک مرکزی بهعنوان مرجع رسمی تصمیمگیری، نقطه پایانی بر این شایعات گذاشت.»
وی افزود: «حضور نمایندگان عضو فراکسیون شاهد و ایثارگر در بانک دی و اعلام رضایت و حمایت این عزیزان از عملکرد و برنامههای آینده بانک، علاوه بر تأیید ضمنی سخنان معاون بانک مرکزی، موجب دلگرمی مدیران و کارکنان بانک نیز شد.»
مدیرعامل بانک دی با ارائه گزارشی از عملکرد این بانک در ششماهه نخست سال جاری اظهار داشت: «حذف کامل اضافهبرداشت ۲۵ همتی از بانک مرکزی از اردیبهشت ۱۴۰۴، بهبود ۳۷ واحدی نسبت کفایت سرمایه، رشد ۲۰۸ درصدی سود خالص، افزایش چشمگیر درآمدها، بازگشت بانک به مدار سودآوری عملیاتی و رشد ۵۰ درصدی ارزش سهام، تنها بخشی از دستاوردهایی است که مورد تحسین کارشناسان اقتصادی و نظام بانکی قرار گرفته است.»
وی ادامه داد: «این نتایج در کنار برنامه هیأتمدیره برای واگذاری اموال مازاد، افق روشنی از آینده بانک دی ترسیم کرده است که بهزودی ثمرات آن نمایان خواهد شد.»
کریمی با تأکید بر اینکه خدمترسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران، مهمترین مأموریت بانک دی است، گفت: «۴۳ درصد از کارکنان بانک دی از جامعه ایثارگری هستند و کمتر سازمانی در کشور چنین ترکیبی از نیروی انسانی را دارد. در راستای توسعه دامنه خدمات و تسهیل دسترسی جامعه هدف بنیاد شهید به خدمات بانکی، تاکنون ۲۱۱ میز خدمت در مراکز بنیاد ایجاد شده و امکان دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی غیرحضوری بدون ضامن نیز برای این جامعه شریف فراهم شده است.»
وی در پایان با اشاره به دیدارهای مستمر با خانواده شهدا افزود:«نماینده مدیرعامل بانک که خود از جامعه ایثارگری است، بهصورت منظم با سفر به نقاط مختلف کشور با خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر دیدار میکند و با احصای مشکلات آنان، زمینه بررسی و تصمیمگیری در هیأتمدیره را فراهم میسازد.»
در ادامه این نشست، فتحالله حسینی، رئیس فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از عملکرد مدیریتی بانک دی گفت: «فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس شورای اسلامی بهصورت مستمر و میدانی در ارتباط با خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران است و تلاش دارد از نزدیک دغدغهها و نیازهای این جامعه شریف را پیگیری کند. امروز حضور ما در بانک دی، نشانهای از همین ارتباط نزدیک و باور عمیق به نقش این بانک در خدمترسانی به جامعه ایثارگری است.»
وی افزود: «در دوره مدیریت مهندس سعید اوحدی، شاهد گسترش قابلتوجه خدمات بانک دی به خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران بودهایم و این روند، جایگاه بانک را در میان این قشر پرافتخار بیش از پیش تقویت کرده است. فراکسیون شاهد و ایثارگران، ضمن حمایت تمامقد از مدیریت دکتر برات کریمی و مجموعه توانمند بانک دی، تأکید دارد که تداوم این مسیر میتواند الگویی موفق از همافزایی میان نهادهای انقلابی، مجلس و نظام بانکی کشور باشد.»
حسینی با اشاره به اهمیت اعتماد عمومی و جایگاه بانک دی در جامعه ایثارگری تصریح کرد: «حضور ما در بانک دی، نشانه روشنی از امنیت و ثبات این بانک است. وقتی بانکی با چنین پشتوانه و رسالتی مورد تأیید نمایندگان جامعه ایثارگری قرار میگیرد، این یعنی بانک دی به مأموریت ذاتی خود، یعنی خدمت صادقانه به خانواده معزز شهدا و ایثارگران، وفادار مانده است.»
وی در پایان گفت: «مهمترین انتظار ما از مدیران بانک دی، توجه بیشتر به خانوادههای شهدا و ایثارگران، تسهیل در پرداخت تسهیلات و ارتقای سطح خدمات بانکی است. اطمینان داریم که با مدیریت توانمند و تعهد موجود در این مجموعه، این انتظارات بهزودی محقق خواهد شد.»
















Monday, 3 November , 2025