سنگ‌تمام مریوانی‌ها برای جشنواره تئاتر خیابانی / معنای درست «جشنواره بین‌المللی» جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ با شادپیمایی کارناوال در چهارراه شبرنگ مریوان آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اجراهای روز اول در دریاچه زریبار، پارک شانو، میدان امام حسین یا باوه‌ره‌شی و پارک ملت این شهر، […]

سنگ‌تمام مریوانی‌ها برای جشنواره تئاتر خیابانی / معنای درست «جشنواره بین‌المللی»

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ با شادپیمایی کارناوال در چهارراه شبرنگ مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اجراهای روز اول در دریاچه زریبار، پارک شانو، میدان امام حسین یا باوه‌ره‌شی و پارک ملت این شهر، میزبان مخاطبان خود بودند.
این جشنواره به صورت سالانه میزبان گروه‌های خارجی‌ و داخلی است و یکی از اتفاقات جدیدی که در برگزاری این دوره افتاده، این است که گروه‌هایی در بخش نیشتمان شرکت کردند که هیچگونه پذیرایی، اسکان و هزینه ورودی به آنان تعلق نمی گیرد و با هزینه و علاقه شخصی خودشان در این دوره حضور دارند و این نشان از ارتقای اقتصاد و گردشگری تئاتر در استان‌ها است.


همچنین برگزاری این جشنواره از مطالبات مردم این شهر شده‌است و مردم با حضوری بسیار گرم و پویا از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به تماشای آثار می‌نشینند؛ آنقدر این جشنواره در دل مردم مریوان نهادینه شده که هیچ خلالی در اجراهای خیابانی اتفاق نمی‌اقتد و حتی در برخی از اجراها از مشارکت مردم نیز بهره می‌برند.
این جشنواره را می‌توان یک فستیوال واقعی بین‌المللی دانست چرا که هنر، شادی، شور و نشاط همگی در کنار هم هستند و مردم به واقع استقبال بی‌نظیری از این جشنواره به عمل می‌آورند.