مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان میزبان کودکان و نوجوانان کردستانی است مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اجرای برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی متنوع و شاد مزبان کودکان و نوجوانان می باشد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مرکز فرهنگی هنری شماره۲ سقز میزبان کودکان […]

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان میزبان کودکان و نوجوانان کردستانی است

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اجرای برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی متنوع و شاد مزبان کودکان و نوجوانان می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مرکز فرهنگی هنری شماره۲ سقز میزبان کودکان و نوجوانانی است که برای تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب در کنار مربیان و معلمان خود با حضور گسترده در برنامه های مختلف و پیش بینی شده،این ایام خجسته را گرامی می دارند.
 فضاسازی و آذین بندی مرکز، برپایی نمایشگاه کتاب های انقلابی،معرفی شخصیت و آثار امام خمینی(ره)، اجرای فعالیت قصه خوانی قصه های انقلاب”، نمایش فیلم ها و انیمیشن های مناسب با این ایام، اجرای طرح ادبی “خاطرات لاله ها” و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، برپایی ایستگاه نقاشی و نگاشتن شعارهای انقلابی بر روی کتیبه های گلی با هدف ترویج اندیشه های امام راحل(ره) ،معرفی ایام و وقایع انقلاب و گرامیداشت ۴۴ سالگی انقلاب به کودکان و نوجوانان ازجمله فعالیت های برنامه ریزی شده می باشد که در طول ایام مبارک دهه فجر به اجرا در خواهد آمد.

مربیان مرکز فرهنگی هنری بیجار نیز به همین مناسبت اقدام به برگزاری و اجرای فعالیتهای مختلف فرهنگی هنری و ادبی با موضوع انقلاب اسلامی و معرفی امام و شهدای انقلاب نمودند در این مراسم که با حضور دانش آموزان مدارس برگزار شد فعالیتهای مختلفی مانند قصه گویی ، معرفی شخصیت امام راحل (ره) و شهدای انقلاب بویژه شهید دکتر کامران نجات الهی ، نقاشی با موضوع انقلاب وهمچنین کارگاه ادبی ” دلنوشته ای به امام ” اجرا گردید در خاتمه به تعدادی از دانش آموزان هدایایی به رسم یابود اهدا گردید  لازم به توضیح است این فعالیتها همه روزه در ایام الله دهه مبارک فجر برای دانش آموزان و اعضای مرکز اجرا می گردد.

مرکز شماره ۲ بانه با همکاری مرکز شماره ۱ بانه و سیار روستایی ویژه برنامه های دهه فجرازجمله ایستگاه نقاشی با موضوع دستهای کوچکم نگهدارپرچمم ، مرکزشماره ۲ بانه  بود.

کودکان و نوجوانان بانه ای در جشن دستهای کوچکم نگهدارپرچمم شرکت کردند که معرفی شخصیت، معرفی وقایع و سرزمین، معرفی کتاب، حفظ سوره‌ی فجر، نشریه نگاری، قصه گویی، سرود، شعرخوانی، شعار نویسی و چالش بهترین شعار برای دهه‌ی فجراز جمله فعالیت‌های اجرایی این جشن بود که کودکان و نوجوانان حضوری پررنگ در این برنامه ها داشتند.

با فرا رسیدن ایام دهه فجر مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز هر روزه شاهد حضور اعضا و بازدید کنندگان مدارس می باشد که از جمله برنامه های اجرایی این ایام میتوان به قصه گویی داستانهایی از کتاب خاطرات بچه های انقلاب ،برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع درختی با برگهای پرچم ایران اسلامی ، برگزاری مسابقه ایران شناسی با عنوان ایران ما ، برگزاری کارگاه کاردستی با عنوان بوستان لاله های انقلاب ، معرفی وقایع انقلاب اسلامی با عنوان روز شمار انقلاب ، برگزاری  مسابقه شعار نویسی با استفاده از چیدن پازل کلمات با هدف احیای شعارهای انقلابی ، برگزاری کارگاه تهیه کارت تبریک با موضوع فجر پیروزی، برپایی ایستگاه معرفی کتابهای مربوط به انقلاب اسلامی، پخش کلیپ ها و آهنگ های انقلابی و همخوانی با سرودهای خاطره انگیز انقلابی ، برگزاری کارگاه سفالگری با موضوع تهیه قابهای گلی با حک شعارهای انقلابی ، نمایش انیمیشنهای  ژنرال و بادبادک ، عدسک و بهادر برای اعضا و بازدید کنندگان مدارس ،برگزاری کارگاه ادبی برای نوجوانان با موضوع تاریخچه شعارهای انقلابی و …. اشاره نمود .

همزمان با فرا رسیدن دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی هنری کامیاران  با فضا سازی مرکز و دعوت از مدارس سطح شهر،ایستگاه نقاشی ،ایستگاه ادبی،معرفی ایام،کتابخوانی،سفالگری و… با موضوع انقلاب برگزار کرد.

برنامه‌های دهه فجر ۱۴۰۱ با شعار « ایران استوار، ۴۴ سال افتخار » از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار می شود.