رییس انجمن وزنه‌برداری کارگران با اشاره به اعزام ۳ وزنه‌بردار برای اولین بار به مسابقات جهانی ترکیه، اظهار کرد: تلاش بر این است که روی سکو قرار بگیریم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، غلامرضا کردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات جهانی وزنه‌برداری کارگری جام نعیم […]

رییس انجمن وزنه‌برداری کارگران با اشاره به اعزام ۳ وزنه‌بردار برای اولین بار به مسابقات جهانی ترکیه، اظهار کرد: تلاش بر این است که روی سکو قرار بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، غلامرضا کردی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای شرکت در مسابقات جهانی وزنه‌برداری کارگری جام نعیم سلیمان اوغلو، یک ماه پیش رقابت‌های لیگ وزنه‌برداری را با حضور ۱۱ تیم و ۱۱۰ ورزشکار برگزار کردیم که از دل این رقابتها، عماد باقری در وزن ۸۱ کیلوگرم، جمعه‌پور ۷۳ کیلوگرم و مسعود چترایی ۱۰۲+ کیلوگرم جزو وزنه‌بردارانی بودند که برای شرکت در این تورنمنت انتخاب شدند. البته این اعزام با همکاری فدراسیون وزنه برداری انجام می‌شود و براساس تعاملی که با این فدراسیون داشتیم، قرار است بعد از این هر ساله وزنه‌برداران کارگر به این تورنمنت اعزام شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امید به کسب سکو در این مسابقات دارید، گفت: هر سه وزنه‌بردار اعزامی چون تجربه شرکت در مسابقات برون‌مرزی را دارند از آمادگی بالایی برخوردار هستند و امید زیادی برای کسب سکو توسط این سه وزنه‌بردار داریم.
رییس انجمن وزنه‌برداری کارگران پیرامون این پرسش که چرا تنها ۳ وزنه بردار راهی این رقابتها می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور میزبان به تمام تیم‌های شرکت کننده مجوز حضور تنها ۳ وزنه‌بردار را داده و امکان اعزام ورزشکاران بیشتری به ترکیه را نداشتیم.
کردی گفت: چون در حال حاضر تیم ملی وزنه‌برداری کارگران نداریم، برای تشکیل تیم ملی قرار است آذرماه مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی برگزار کنیم و نفرات برتری که از دل لیگ و مسابقات انتخابی شناسایی می‌شوند به تیم ملی دعوت کنیم تا این رشته را دوباره احیا نماییم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزنه برداری کارگران برای اولین بار راه‌اندازی شده است؟ خاطرنشان کرد: در گذشته نیز در وزنه‌برداری کارگران تیم داشتیم، اما به دلیل عدم همکاری رییس فدراسیون پیشین وزنه‌برداری با ورزش کارگری، فعالیت این رشته ۷ سال به تعویق افتاد تا امسال که با حضور سجاد انوشیروانی و همکاری خوب وی با فدراسیون کارگری، دوباره وزنه‌برداری کارگران فعالیت خود را آغاز کرد. امیدوارم بتوانیم عقب‌افتادگی سالهای قبل را جبران کنیم.
کردی در پایان درباره زمان اعزام تیم وزنه‌برداری کارگران به مسابقات جهانی ترکیه گفت: تیم سه نفره وزنه‌برداری کارگران ۲۳ آبان راهی این مسابقات می‌شود، مسابقات از ۲۴ آبان آغاز خواهد شد و تا ۲۷ آبان ادامه خواهد داشت