حدود ۳۵ روز پیش تا کنون آب به زمین‌های ۲هزار و ۴۰هکتاری کشاورزی و باغ‌های ماهدشت نرسیده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کشاورزان ماهدشت می‌گویند از حدود ۳۵ روز گذشته حق آبه زمین‌های دو هزار و چهل هکتاری‌شان قطع شده و این مورد به محصولات […]

حدود ۳۵ روز پیش تا کنون آب به زمین‌های ۲هزار و ۴۰هکتاری کشاورزی و باغ‌های ماهدشت نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کشاورزان ماهدشت می‌گویند از حدود ۳۵ روز گذشته حق آبه زمین‌های دو هزار و چهل هکتاری‌شان قطع شده و این مورد به محصولات آنان آسیب زده است.

معیشت حدود ۴ هزار کشاورز از این باغ‌ها و اراضی تامین می‌شود.

جاویدپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز، آب این اراضی را آلوده تشخیص داد بنابراین دستور قضایی برای قطع آب صادر شد.

او می‌گوید: با این وجود مقرر شد این آب مجددا مورد آزمایش قرار بگیرد و نتیجه آن طی جلسه‌ای اعلام شود، چنانچه آب از معیارهای آبیاری برخوردار بود، حق آبه کشاورزان از این محل تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: چنانچه آلودگی آب در آزمایش بعدی هم تایید شد، جهاد کشاورزی موظف است حق آبه کشاورزان ماهدشت را از محل دیگری تامین کند.