مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: ارسال اطلاعات دقیق، اصلاح شده و تکمیلی خانه های خالی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی منجر میشود فرایند پذیرش و اخذ مالیات از خانه های خالی بهتر و کوتاه تر گردد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،احمد رضا مدبرنیا اظهار داشت: ارسال اطلاعات دقیق، اصلاح شده و […]

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: ارسال اطلاعات دقیق، اصلاح شده و تکمیلی خانه های خالی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی منجر میشود فرایند پذیرش و اخذ مالیات از خانه های خالی بهتر و کوتاه تر گردد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،احمد رضا مدبرنیا اظهار داشت: ارسال اطلاعات دقیق، اصلاح شده و تکمیلی خانه های خالی از سوی سازمان مسکن و شهرسازی منجر میشود فرایند پذیرش و اخذ مالیات از خانه های خالی بهتر و کوتاه تر گردد.

وی با اشاره به شرایط پذیرش واحدهای مسکونی به عنوان واحد مسکونی خالی گفت: بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می‌شود.

وی با بیان اینکه مالیات خانه های خالی از سال ۱۴۰۰ وضع شد عنوان کرد: شناسایی و ارسال اطلاعات واحدهای مسکونی خالی از سکنه برعهده سازمان مسکن و شهرسازی می باشد که بر اساس قانون در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار میدهد.

وی افزود: اطلاعات خانه‌های خالی سطح استان ایراداتی داشت که سازمان مسکن و شهرسازی می بایست این ایرادات را مرتفع سازد.

مدبرنیا ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان حدود ۹۱۰ پرونده خانه های خالی داریم که در مرحله دادرسی می باشند و پس از طی این مرحله اوراق قطعی صادر میگردد.

شایان ذکر است مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس عوامل مختلفی مانند زمان خالی بودن ملک، تعداد خانه‌های خالی، متراژ خانه های خالی و میزان ارزش معاملاتی که هر ساله سازمان مالیاتی تهیه میکند ملک محاسبه می‌شود