مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نوع مشکل واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور شناسایی شده است.   به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، صدیف بیک‌زاده ، در اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی کشور در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به وجود سامانه کشف مشکلات […]

  مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ نوع مشکل واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور شناسایی شده است.

  به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، صدیف بیک‌زاده ، در اجلاس سراسری فعالان صنعت نمایشگاهی کشور در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با اشاره به وجود سامانه کشف مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: مهمترین این مشکلات، نبود بازار داخلی و خارجی مناسب برای بنگاه‌های اقتصادی است.

وی با بیان‌اینکه باید به ظرفیت‌های پنهان صنعت نمایشگاهی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ادامه داد: بر اساس تحقیقات میدانی انجام شده، مهمترین مشکل حوزه تولید کشور استفاده نامناسب از ظرفیت‌های موجود به‌دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌هاست.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با فراهم‌آوردن بازار مناسب برای واحدهای تولیدی کشور می‌توانیم به رشد اقتصادی هشت درصدی که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است از طریق رشد تجارت داخلی، رشد صادرات از طریق تعاملات بین‌المللی با کمک صنعت نمایشگاهی، دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی به‌عنوان صنعتی پیشران می‌تواند با به حرکت درآوردن سایر صنایع، به توسعه روزافزون آنها کمک کند.

بیک‌زاده خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و خدمات در کشور ما وجود دارد و صنعت نمایشگاهی به‌عنوان صنعتی پیشران می‌تواند این ظرفیت‌های پنهان را اشکار کند.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌ها برخلاف سال‌های گذشته، دیگر تنها محلی برای عرضه کالاها و خدمات نیستند بلکه به پلتفرم سیاستگذاری تبدیل شده‌اند که در درون آنها علاوه بر ارائه کالا و خدمات، آموزش، تبادل دانش و انتقال فناوری هم دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران گفت: باید با همفکری با یکدیگر از روش‌های سنتی در برگزاری نمایشگاه‌ا و حضور واحدهای تولیدی در چنین محل‌هایی فاصله بگیریم.

وی با اشاره به تهدیدها و چالش‌های صنعت نمایشگاهی داخلی و خارجی افزود: نوسانات اقتصادی دنیا، تغییر بسترهای تجارت بین‌المللی و جنگ تعرفه ای میان تاثیرگذاران حوزه تجارت در دنیا از چالش‌های اساسی صنعت نمایشگاهی در سطح بین‌المللی است.

بیک‌زاده ادامه داد: با وجود همه این محدودیت‌ها، بر اساس پیش بینی‌های اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی(UFI)، این صنعت روند روبه رشد و توسعه ای خواهد داشت.

وی افزود: محدودیت‌های موجود و تحریم سایر صنایع و صنعت نمایشگاهی و تعلیق ایران در اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی(UFI) حضور کشورمان را در نمایشگاه‌های بین المللی یا حضور بنگاههای اقتصادی سایر کشورها را در نمایشگاههای داخلی کمرنگ کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:صنعت نمایشگاهی در داخل نیاز به متولی و هماهنگ کننده بین بخشی دارد که با ایجاد شورای توسعه صنعت نمایشگاهی می‌توانیم به شکوفایی روزافزون این صنعت کمک کنیم.