مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان گفت: یکی از تکالیف مودیان در اجرای قانون مذکور اختصاص شماره منحصر به فرد مالیاتی برای صدور صورتحساب الکترونیکی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد رضا مدبرنیا، در جلسه ای که با حضور هیات مدیره  سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به ضرورت […]

مدیرکل امورمالیاتی استان اصفهان گفت: یکی از تکالیف مودیان در اجرای قانون مذکور اختصاص شماره منحصر به فرد مالیاتی برای صدور صورتحساب الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احمد رضا مدبرنیا، در جلسه ای که با حضور هیات مدیره  سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجرای کامل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان کرد: یکی از تکالیف مودیان در اجرای قانون مذکور اختصاص شماره منحصر به فرد مالیاتی برای صدور صورتحساب الکترونیکی است.

  مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه استفاده از این شناسه‌ها باعث افزایش شفافیت مالیاتی و جلوگیری از تخلفات مالیاتی می‌شود اظهار داشت: تمامی کسب‌وکارهایی که در سامانه مودیان ثبت‌نام می‌کنند و به فعالیت تجاری و اقتصادی مشغول هستند، موظف به دریافت شناسه کالا و خدمات هستند و هر صورت‌حساب الکترونیکی که صادر می‌گردد باید دارای یک شماره منحصر به فرد مالیاتی باشد.

وی افزود: شماره منحصر به فرد مالیاتی شناسه ای است یکتا که در پایانه فروشگاهی به صورت منحصر به فرد تولید و به هر صورتحساب الکترونیکی اختصاص داده می‌شود.

در این جلسه اعضاء هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای استان نیز هدف از برگزاری این جلسه را پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و آگاهی و عمل به وظایف قانونی مالیاتی و بهره مندی از تسهیلاتی که قانون برای مودیان در نظر گرفته است عنوان کردند.