تجدید تفاهم نامه همکاری استاندارد و سازمان نظام مهندسی کردستان تجدید تفاهم نامه همکاری استاندارد و سازمان نظام مهندسی کردستانتفاهم‌نامه‌ی همکاری اداره کل استاندارد کردستان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با حضور مدیران دو دستگاه تجدید و منعقد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان […]

تجدید تفاهم نامه همکاری استاندارد و سازمان نظام مهندسی کردستان

تجدید تفاهم نامه همکاری استاندارد و سازمان نظام مهندسی کردستان
تفاهم‌نامه‌ی همکاری اداره کل استاندارد کردستان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با حضور مدیران دو دستگاه تجدید و منعقد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در این دیدار که در راستای گرامیداشت هفته‌ی دولت و با هدف تجدید تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین دو دستگاه برگزار شده بود گفت: هدف از تجدید این تفاهم‌نامه‌ بهره‌گیری از امکانات و توانمندی‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه‌های مشترک‌ کاری با استاندارد است.

یزدانی عنوان کرد: ما قبلا به سازمان نظام مهندسی پیشنهاد همکاری درخصوص بازرسی از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و کنترل آن قبل از اجرای کار را داده بودیم و انتظار داریم همکاری‌های بیشتر مطابق با ماده ۳ این تفاهم نامه صورت پذیرد.
وی در خصوص چگونگی پلمب واحدهای تولیدی متخلف اظهار داشت: زمانی که در بازرسی نواقصی مشاهده شود علاوه بر اعلام نواقص و صورتجلسه شدن آن، به صورت کتبی به واحدتولیدی متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود که در صورت عدم پیگیری واحد، از طریق دادگستری برای پلمب اقدام می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد استان کردستان درباره‌ی چگونگی تایید صلاحیت شدن شرکت‌های بازرسی گفت: بر اساس استاندارد بین‌الملی ۱۷۰۲۰ تنها مرجعی که می‌تواند شرکت‌های بازرسی را تایید صلاحیت کند، مرکز تایید صلاحیت در تهران است.
در ادامه پدرام گروهی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کردستان ضمن ابراز خرسندی از تجدید تفاهم‌نامه‌ی همکاری گفت: مطابق با مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان، مقرراتی برای آسانسورها، پله‌های برقی و پیاده‌روهای متحرک وضع شده است و این مقررات متناسب با ترکیب جمعیت از نظر سنی و توانایی، همچنین متناسب با نوع کاربری ساختمان‌ها است.

وی عنوان کرد: مطابق با مفاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری در خصوص وظایف قانونی مجریان ساختمان و مهندسین ناظر و صاحب‌کاران در استفاده از مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر در ساخت و سازها تذکرات لازم داده خواهد شد.

در پایان تفاهم نامه‌ی همکاری برای دومین‌بار توسط مدیرکل استاندارد کردستان و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان امضا شد

کویستان عبدالحکیمی/کردستان