مدارسی که توسط پالایشگاه اصفهان در استان ساخته میشود با یک تیپ و نماد هستند/استان اصفهان گل سرسبد خیرین کشوردرامرمدرسه سازی است زهرا نصیری مدارسی که قراراست از سوی پالایشگاه اصفهان ساخته شود با یک تیپ و نماد ساخته میشود تا همه بدانند که این مدارس توسط این واحد صنعتی در استان بنا شده است […]

مدارسی که توسط پالایشگاه اصفهان در استان ساخته میشود با یک تیپ و نماد هستند/استان اصفهان گل سرسبد خیرین کشوردرامرمدرسه سازی است

زهرا نصیری

مدارسی که قراراست از سوی پالایشگاه اصفهان ساخته شود با یک تیپ و نماد ساخته میشود تا همه بدانند که این مدارس توسط این واحد صنعتی در استان بنا شده است .

مدیرکل نوسازی استان اصفهان، درآیین کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه شهید ملک حسین رئیسی که به همت خیرین نیک اندیش دکتر محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و همسرشان در میمه احداث میشود؛ با اشاره به اینکه امروزروز پربرکتی برای آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان اصفهان است گفت:عملکرد نوسازی مدارس  درجبهه سازندگی بسیار مهم است ، در این راه خیرین بزرگی هستند که با تامین منابع شخصی خود به ما کمک و یاری می رسانند و ما در این زمینه قدردان آن ها هستیم .

ناصر فتحی ، با اشاره به اینکه اداره نوسازی مدارس در استان اصفهان نزدیک به ۴۵۰ پروژه دارد ادامه داد: نزدیک به ۸۰ درصد این پروژه ها با کمک خیرین حقیقی و حقوقی با مشارکت نوسازی مدارس در حال انجام است ، بخشی از این پروژه ها صد درصد به پایان رسیده و مابقی هم با کمک خیرین و نوسازی مدارس در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان گل سر سبد خیرین کشور در امر مدرسه سازی است گفت:نمود این حرکت در پالایشگاه اصفهان بود که با برگزاری جشن گلریزان و جشنواره خیرین مدرسه سازاز سمت پالایشگاه اصفهان ۵۰ مدرسه و ۳۶۰ کلاس تعهد به ساخت آن شد.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان سرمایه مهمی برای کشورهستند و با برنامه هایی که به سرانجام رسانده اند دربخش صنعت و جهش تولید برنامه ها و اقدامات مهی انجام داده اند افزود:اینکه مدیری با سرمایه خود اقدام به مدرسه سازی می کنند ومدیران خود را نیز به این سمت هدایت می کنند جای قدردانی دارد و نشان از درایت مدیریتی ایشان است که توانسته همه مجموعه را با خود همراه کند.

فتحی، با اشاره به اینکه قدم برداشتن برای رفع نیاز های دانش آموزان در این سرزمین بسیار مهم است ادامه داد:در یک بازه زمانی کوتاه باید نقشه مختصات مدارس را تهیه کنیم و مدارسی که قراراست از سوی پالایشگاه اصفهان ساخته شود با یک تیپ و نماد ساخته شود تا همه بدانند که این مدارس توسط این واحد صنعتی در استان بنا شده است .

وی با اشاره به اینکه زمین هایی که برای ساخت مدارس پالایشگاه درنظرگرفته شده اند دارای ابعاد مختلف بود و ۲۵۰ شیت نقشه برای هر پروژه انجام شد تا توانستیم نقشه همه این زمین ها را به سرانجام برسانیم ادامه داد:امیدواریم که بتوانیم دراین فرصت مدارسی که آماده کلنگ زنی میشود با تامین منابع مالی مورد نیاز دانش آموزان برای مهرماه سال ۱۴۰۴ آماده سازی نمایم .

مدیرکل نوسازی استان اصفهان  ادامه داد: در مهرماه امسال به همت خیرین و دولت ۸۰ پروژه با ۲۷۰۰ کلاس با ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد، امسال همچنین استاندارد سازی مدارس انجام شد و نزدیک به ۵ هزارمدرسه دیگر استاندارد سازی آن باقیمانده است که برای ۷۵۰ مدرسه نیزبحث استاندارد سازی انجام شده است.  

فتحی خاطرنشان کرد: درراستای بهداشت و سلامت دانش آموزان قرار بود ۱۰۰ چشمه بهداشتی را تعیمر و بازسازی کنیم ولی با تامین منابعی که انجام شد اکنون ۳۰۰ چشمه در حال بازسازی است و تا اخر مهرماه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیز فضا های آموزشی نیز ازوظایف ماست تاکید کرد: ما باید مدارسی که می سازیم صد در صد تجهیز نمایم و مازاد آن را به مدارسی که نیازدارند بدهیم قطعا این کار انجام شده است و ۱۴۰ میلیارد تومان برای هنرستان ها و مدارس تجهیزات خریداری شده است که نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها اختصاص پیدا کرده است.

فتحی اظهارداشت:ما با تراکم دانش آموزان در هنرستان ها روبه رو هستیم که باید این نیازها را پاسخ دهیم.نزدیک به ۳۵ درصد فضاهای ما در استان تخریبی هستند ولی باید ازاین فضاها استفاده کنیم . امیدواریم در برنامه هفتم دربعد تخریب کار کنیم .

وی گفت:شهرستان میمه فضاهای تخریب زیادی دارد و لی از لحاظ فضای سرانه ای وضعیت خوبی دارد .