بازدید معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان مریوان معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه دکتر علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و […]

بازدید معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان مریوان

معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف، به همراه دکتر علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان به منظور بررسی نحوه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه اندازی دادگاه های صلح از دادگستری شهرستان مریوان و شعب شوراهای حل اختلاف بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان طی بازدید به عمل آمده با رئیس دادگستری، دادستان، قضات دادگاه های صلح و کارکنان شوراهای حل اختلاف دیدار و در خصوص مسائل و چالش های فراروی دادگاه های صلح و شورای حل اختلاف بحث، گفتگو و تبادل نظر کردند.
بررسی نحوه ارجاع پرونده از دادسرا، محاکم حقوقی و کیفری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه صلح و شورای حل اختلاف، بررسی نحوه و فرآیند رسیدگی به پرونده ها در دادگاه صلح، بررسی آمار و عملکرد و ارائه راهکارهای اصلاحی جهت رفع نقاط قابل بهبود از جمله اهداف این بازرسی بودند.
اسدی با اشاره به لازم الاجرا شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف در تمامی حوزه های قضایی استان اظهار داشت:یکی از راهکارهای توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی تسهیل استقرار هدفمند شوراهای حل اختلاف در قبل و حین و رسیدگی قضایی و اجرای احکام با تاکید بر زندان ها و واحدهای اجرای احکام و توسعه فعالیت یاران صلح از طریق ساماندهی صلح یاری تخصصی، طراحی و اجرای پویش های اجتماعی است.
وی افزود:استقرار شعب شورای حل اختلاف مریوان و صلح یاران در ساختمان دادگستری ظرفیت بسیار خوبی جهت ارجاع پرونده های حقوقی و کیفری قابل سازش به شورا است و ضروری است تدابیر و راهکارهای لازم برای این امر مهم اندیشده شود.
معاون حل اختلاف دادگستری استان تصریح کرد:یکی از مزیت های مهم قانون جدید شوراهای حل اختلاف توسعه داوری حرفه ای و میانجیگری است و لازم است قضات محترم در پرونده های تحت رسیدگی به جهت توسعه روش های جایگزین رسیدگی قضایی از این ظرفیت مهم استفاده نمایند.