کشاورزی ضامن امنیت غذایی و اشتغال پایدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از جهش قابل توجه تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری در جلسه ی آغاز سرشماری عمومی کشاورزی استان کردستان که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان […]

کشاورزی ضامن امنیت غذایی و اشتغال پایدار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از جهش قابل توجه تولید محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ پیمان اسکندری در جلسه ی آغاز سرشماری عمومی کشاورزی استان کردستان که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و کلیه کارشناسان در محل سالن جلسات مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان برکزار شد، بیان داشت:بر اساس آمارهای ارائه شده، تولید محصولات کشاورزی در کردستان از دو و شش دهم میلیون تن به چهار میلیون تن رسیده است و این استان با دارا بودن پتانسیل‌های فراوان، قابلیت افزایش تولید تا شش میلیون تن را نیز دارد.
وی با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، اظهار داشت:”کشاورزی در استان کردستان نه تنها به عنوان یک بخش اقتصادی مهم، بلکه به عنوان ضامن امنیت غذایی و ایجاد اشتغال پایدار ایفای نقش می‌کند.
اسکندری همچنین به اهمیت سرشماری کشاورزی اشاره کرد و افزود:”سرشماری کشاورزی به ما کمک می‌کند تا با شناخت دقیق‌تر از وضعیت کشاورزی استان، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای توسعه این بخش انجام دهیم.”
وی با اشاره به اینکه ارکان اصلی برنامه ریزی، سازماندهی ،کنترل و بازخورد است تصریح کرد اگر آمار و اطلاعات بصورت دقیق ارایه شوند برنامه ریزیها بصورت درست و صحیح صورت میپذیرد و امکانات عادلانه تقسیم میشود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از مهمترین نتایج آمار دقیق در حوزه ی کشاورزی را تداوم صادرات، و ثبات بازار محصولات کشاورزی دانست.
اضافه مینماید سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور، در کردستان نیز از دوازدهم آبان شروع و به مدت چهل و پنج روز ادامه خواهد داشت.