خبرنگاران معلم مردم هستند/رویداد طنین در کردستان برگزار می‌شود مسئول بسیج رسانه کردستان از برگزاری رویداد رسانه‌ای «طنین» در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در کردستان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سجاد عرفانی پیش از ظهر روز پنجشنبه۱۲مهر ۱۴۰۳ در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد:خبرنگاران معلم […]

خبرنگاران معلم مردم هستند/رویداد طنین در کردستان برگزار می‌شود

مسئول بسیج رسانه کردستان از برگزاری رویداد رسانه‌ای «طنین» در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛سجاد عرفانی پیش از ظهر روز پنجشنبه۱۲مهر ۱۴۰۳ در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد:خبرنگاران معلم مردم هستند و به عنوان یک بازوی توانمند درجامعه که از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، بایستی با ورود به فضای مجازی و تولید محتوای مستند بر اساس واقعیتها اطلاعات و اخبار درست را به مخاطبان منتقل کنند و از انتشار اخبار غیر رسمی جلوگیری کنند.

وی از برگزاری رویداد «طنین» به همت سازمان بسیج رسانه کردستان در راستای برگزاری سومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در استان کردستان خبرداد گفت:سومین جشنواره «حریم رسالت» عرصه رقابت و درخشش بانوان رسانه در بهتر شناساندن الگوی موفق و تراز بانوی ایرانی اسلامی که با هدف هویت سازی برای نسل جوان است و اهالی رسانه و بانوان خبرنگار می‌توانند با آثار و محتوای تولیدی خود در بخشهای مختلف در این جشنواره شرکت کنند.

عرفانی تصریح کرد:روایت زندگی بانوان موفق ایرانی، واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی، روایت پیشرفت زنان در انقلاب اسلامی، نقش زن در تحکیم بنیان خانواده، چالش جمعیت، سبک زندگی ایرانی، سلامت جامعه و…. از موضوعات این جشنواره است.

وی ادامه داد:بخشهای کلیپ و گزارش ویدئویی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پادکست، مستند، عکس، گزارش تحقیقی و تحلیلی، یادداشت و سرمقاله، گزارش خبری، مصاحبه و تیتر از جمله قالب‌های این رویداد است.

عرفانی با اشاره به اینکه اختتامیه این رویداد در آبان‌ماه برگزار می‌شود، افزود: خبرنگاران در این رویداد ضمن رقابت با هم، پیشرو باشند تا برای سالهای بعد به نحو احسن برگزار شود.
وی تصریح کرد:این رویداد تا بیستم مهرماه تمدید شده و خبرنگاران می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

مسئول بسیج رسانه کردستان با تاکید بر اینکه ما در حوزه خبر و رسانه با هیچ جناح، حزب یا گروهی طرف نیستیم، بلکه فقط شخص رسانه ای را بعنوان یک خبرنگار و با قشر خبرنگار ارتباط داریم و می شناسیم، گفت:ضرورت اطلاعات بروز خبرنگاران در مورد موضوعات مهم روز در جامعه بسیار مهم است و بایستی یک خبرنگار تمام اطلاعات رسانه ای خبری که در رسانه خود منتشر می کند، را داشته باشد.

عرفانی افزود:خبر یک خبرنگار باید سند باشد و جامعه از آن حساب باز کند و خبرنگاران هر کدام باید یک شخصیت بزرگ رسانه ای و تاثیر گذار در جامعه باشند و نباید صرفا یک رسانه پوششی باشند،لذا باید هر اتفاقی که در جامعه رخ دهد، شخص خبرنگار اظهارنظر کند و موضوع اخبار منتشر شده نیز متفاوت و نباید صرفا به اخبار رسمی بسنده کنند.

وی به بروز شدن سواد رسانه ای خبرنگاران پرداخت وگفت: تمهیدات لازم برای برگزاری کارگاهها ودوره های آموزشی سواد رسانه برای خبرنگاران استان در نظر گرفته شده است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.